Mini Paceman: cestou do nových dimenzí

Automobilka Mini právě obohatila svůj výrobní program o nový model. V Paříži vystavuje nový Mini Paceman..

Paceman vychází z prototypu Paceman Concept představeného vloni v Detroitu a v nabídce Mini bude patřit spíše k větším, zato však veskrze sportovně zaměřeným modelům. Ačkoli u BMW pilně dokončují novou koncernovou platformu s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol (první vlaštovkou je nové BMW Active Tourer), kterou budou využívat také vozy Mini, Paceman ještě vychází ze stávající techniky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Paceman je dalším obohacením nabídky modelů Mini
 

Jak je při pohledu na přední část karoserie patrné, Paceman je vlastně kupé postavené na základě crossoveru Countryman. Novinka je v levnějších verzích dlouhá 4 109 mm a u výkonnějších 4 115 mm, což je stále o 24 mm méně něž u Countrymanu. Oproti němu je také o 31 nižší a má o 10 mm menší světlou výšku.

Tajné | Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Fascinace | Premiéry | Mini

Mini Paceman: dvoudveřový crossover na prvních obrázcích

Dvoudveřový Paceman je až po paty sloupků A shodný s Countrymanem, boky a celá záď pak jsou zcela nové a podtrhují dynamický ráz celého vozu. Uvnitř Paceman ukrývá plnohodnotně čtyřmístný interiér, za zadními samostatnými sedadly čeká zavazadlový prostor se základním objemem 330 l, tedy o 20 l menším než u Countrymanu. Po sklopení sedadel naroste jeho objem až na 1 080 l.

Paceman bude nabízen ve verzích Cooper, Cooper S, Cooper D a Cooper SD. O pohon se postarají osvědčené čtyřválce s objemem 1,6 l, jež dávají u zážehových variant výkon 122 koní (90 kW) a 184 koní (135 kW) a u vznětových dosahují výkonu 112 koní (82 kW), resp. 143 koní (105 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Převodovky jsou standardně šestistupňové manuální, za příplatek budou k mání také šestistupňové automaty. Poháněna jsou kola přední nápravy, ale k dispozici má být také soustava náhonu všech kol ALL-4, jež je základem pro Paceman Cooper S a pro ostatní verze figuruje v seznamu výbav na přání.

Prodeje modelu Mini Paceman odstartují 15. března příštího roku. Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků