Mini One D pro rok 2010: slabý, ale úsporný

Vozy značky Mini jsou nesporně emotivními auty, ale pokud od nich očekáváte i trochu vzrušení za volantem, určitě dávejte pozor, po jaké verzi sáhnete. Pro modelový rok 2010 totiž automobilka nabídne novou verzi modelu One, která nabídne vzrušení leda s tankovací pistolí v ruce.

Nejslabší verze Mini bude totiž využívat známého motoru 1,6 D (tedy 1,6 HDI, TDCI, MZR-CD...), který ale v tomto případě bude naladěn jen na 66 kW (90 koní) dosahovaných v 4 000 ot./min. Současný dieselový Mini Cooper D je spjat se silnější verzí tohoto motoru, který disponuje 81 kW (110 koní).

Novinka bude disponovat šestistupňovou manuální převodovkou a dosáhne prý stovky za 11,5 sekundy. Maximální rychlost pak má činit 182 km/h.

Slabší motor bude doplněn o řadu prvků prodgramu Efficient Dynamics, který sice spotřebu nesnižuje, zato si s ním hůře sjedete. Třeba „díky” elektrickému posilovači řízení, který předává právě nula informací od kol, nebo systému Auto Stop Start, který se postará o příjemné otřesy na každé křižovatce. Chybět nebude ani systém rekuperace brzdné energie (což ale v případě BMW znamená jen maximální odpor alternátoru při brzdění a menší nebo žádný při akceleraci - jistě, proč ne).

Argument, přebíjející vše ostatní a činící z jakéhokoli uštěpačného komentáře politicky zcela nekorektní poznámku, je ale kombinovaná spotřeba 3,9 litru nafty na 100 kilometrů a odpovídající emise CO2 ve výši 104 g/km.

Jste-li okouzleni, pak si počkejte do září, kdy se tato verze objeví v prodeji za zatím neznámou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini One D 2010
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 139 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek