Mini One D pro rok 2010: slabý, ale úsporný

Vozy značky Mini jsou nesporně emotivními auty, ale pokud od nich očekáváte i trochu vzrušení za volantem, určitě dávejte pozor, po jaké verzi sáhnete. Pro modelový rok 2010 totiž automobilka nabídne novou verzi modelu One, která nabídne vzrušení leda s tankovací pistolí v ruce.

Nejslabší verze Mini bude totiž využívat známého motoru 1,6 D (tedy 1,6 HDI, TDCI, MZR-CD...), který ale v tomto případě bude naladěn jen na 66 kW (90 koní) dosahovaných v 4 000 ot./min. Současný dieselový Mini Cooper D je spjat se silnější verzí tohoto motoru, který disponuje 81 kW (110 koní).

Novinka bude disponovat šestistupňovou manuální převodovkou a dosáhne prý stovky za 11,5 sekundy. Maximální rychlost pak má činit 182 km/h.

Slabší motor bude doplněn o řadu prvků prodgramu Efficient Dynamics, který sice spotřebu nesnižuje, zato si s ním hůře sjedete. Třeba „díky” elektrickému posilovači řízení, který předává právě nula informací od kol, nebo systému Auto Stop Start, který se postará o příjemné otřesy na každé křižovatce. Chybět nebude ani systém rekuperace brzdné energie (což ale v případě BMW znamená jen maximální odpor alternátoru při brzdění a menší nebo žádný při akceleraci - jistě, proč ne).

Argument, přebíjející vše ostatní a činící z jakéhokoli uštěpačného komentáře politicky zcela nekorektní poznámku, je ale kombinovaná spotřeba 3,9 litru nafty na 100 kilometrů a odpovídající emise CO2 ve výši 104 g/km.

Jste-li okouzleni, pak si počkejte do září, kdy se tato verze objeví v prodeji za zatím neznámou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini One D 2010
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků