Mini One D pro rok 2010: slabý, ale úsporný

Vozy značky Mini jsou nesporně emotivními auty, ale pokud od nich očekáváte i trochu vzrušení za volantem, určitě dávejte pozor, po jaké verzi sáhnete. Pro modelový rok 2010 totiž automobilka nabídne novou verzi modelu One, která nabídne vzrušení leda s tankovací pistolí v ruce.

Nejslabší verze Mini bude totiž využívat známého motoru 1,6 D (tedy 1,6 HDI, TDCI, MZR-CD...), který ale v tomto případě bude naladěn jen na 66 kW (90 koní) dosahovaných v 4 000 ot./min. Současný dieselový Mini Cooper D je spjat se silnější verzí tohoto motoru, který disponuje 81 kW (110 koní).

Novinka bude disponovat šestistupňovou manuální převodovkou a dosáhne prý stovky za 11,5 sekundy. Maximální rychlost pak má činit 182 km/h.

Slabší motor bude doplněn o řadu prvků prodgramu Efficient Dynamics, který sice spotřebu nesnižuje, zato si s ním hůře sjedete. Třeba „díky” elektrickému posilovači řízení, který předává právě nula informací od kol, nebo systému Auto Stop Start, který se postará o příjemné otřesy na každé křižovatce. Chybět nebude ani systém rekuperace brzdné energie (což ale v případě BMW znamená jen maximální odpor alternátoru při brzdění a menší nebo žádný při akceleraci - jistě, proč ne).

Argument, přebíjející vše ostatní a činící z jakéhokoli uštěpačného komentáře politicky zcela nekorektní poznámku, je ale kombinovaná spotřeba 3,9 litru nafty na 100 kilometrů a odpovídající emise CO2 ve výši 104 g/km.

Jste-li okouzleni, pak si počkejte do září, kdy se tato verze objeví v prodeji za zatím neznámou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini One D 2010
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků