Mini John Cooper Works World Championship 50

Automobilka Mini se rozhodla oslavit další své významné jubileum omezenou sérií. Název má složitý, ale je jednoduše rychlá...

Nová edice bude pochopitelně vycházet z modelu Mini Cooper, neboť se i po pěti dekádách existence stále jedná o značku jednoho typu. Novinka se jmenuje plným názvem Mini Cooper John Cooper Works World Championship 50, vůz je však natolik malý, že by se takto dlouhý nápis na jeho záď jistě nevměstnal, rovněž my se proto omezíme na jen o málo méně bizarní zkratku MCJCWWC50.

Úlohou limitované edice bude oslavit půl století od začátku úspěšné soutěžní anabáze šikovných „miníků“, ale také výročí momentu, kdy stáj Formule 1 Johna Coopera získala s přispěním talentu pilota Jacka Brabhama jak Pohár jezdců, tak i Pohár konstruktérů. Byla to vůbec první vítězná Formule 1 s motorem uloženým před zadní nápravou! Model MCJCWWC50 bude vyroben v 250 exemplářích a vyznačovat se bude přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 211 koní (155 kW) a řadou blýštivých okrasných serepetiček na karosérii i uvnitř. Motor dosahuje točivého momentu 260 Nm v širokém spektru otáček od 1 850 do 5 600 ot./min., přičemž díky funkci overboost může být krátkodobě navýšen až na 280 Nm. Novinka díky němu dosáhne nejvyšší rychlost 238 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a v kombinovaném provozu vykáže průměrnou spotřebu velmi slušných 6,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz se bude dodávat výhradně v novém zeleném laku Connaught Green, zdobeném „rychlými pruhy“ na kapotě a střeše a v celkové barevné kombinaci připomínající Cooperovy vozy Formule 1. Za pozornost stojí také černé lité ráfky Challenge nebo sada doplňků z uhlíkových kompozitů, mezi které patří nasávací otvor na kapotě, náznak zadního difuzoru či kryty zrcátek. Série MCJCWWC50 vznikala s pomocí Johnova syna Michaela Johna Coopera, jehož podpis bude zdobit kapotu a plaketu na palubní desce u každého z vyrobených vozů.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiéru dominují komfortní sedadla čalouněná černou kůží s červeným stehováním, ale též doplňky z kompozitních materiálů, použité zejména na palubní desce a madlech dveří. Volant bude čalouněn kombinací kůže a Alcantry, převodovka má být výhradně šestistupňová s přímým řazením. Podtrženo sečteno, nad takovým dílkem musí každý z příznivců automobilů Mini zaplesat. Zatím není známo, kolik bude MCJCWWC50 stát, jisté je jen jedno: levné nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Cooper John Cooper Works World Championship 50
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků