Mini John Cooper Works prozrazeno. Má jenom 231 koní

Na svět se dostaly první oficiální snímky nového ostrého Mini John Cooper Works. Spolu s prvními informacemi ale přichází menší zklamání. Výkon se proti předcházející verzi příliš nezměnil –  navzdory většímu objemu motoru. Hlavně že se snižovala spotřeba, emise a jiné laboratorní záležitosti…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
John Cooper Works je nejostřejší verzí Mini

Buď tedy BMW (a potažmo značka Mini) promarnilo příležitost udělat z Mini JCW kapesní raketu, nebo se chystá něco ještě ostřejšího. Potenciál tento dvoulitrový čtyřválec rozhodně má. Původně se totiž spekulovalo o výkonu aspoň 250 koní.

Testy | SUV | Video | Sportovní auta | Mini

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Nakonec jednotka posílá na přední kola výkon 170 kW, tedy 231 koní v rozmezí 5200 a 6000 ot./min. Přitom minulá generace s šestnáctistovkou ze sebe dolovala ve verzi John Cooper Works GP výkon 160 kW (218 koní). Točivý moment nového JCW dosahuje vrcholu 320 Nm v rozsahu 1250 až 4800 ot./min.

S manuální převodovkou zvládne sprint na stovku za 6,3 sekundy a pokud si připlatíte za automat (ano, tohle Mini John Cooper Works už není tak vyhraněné okruhové náčiní), bude akcelerace ještě o dvě desetinky lepší. A pak je tu samozřejmě velice důležitá informace o spotřebě. S manuálem Mini JCW spotřebuje 6,7 litru, s automatem jen 5,7 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je barevně sladěný s exteriérem

Auto dostane v základu brzdy Brembo, 17" kola a elektronicky řízený diferenciál. Klasickou mechanickou „špéru“ Mini John Cooper Works nemá. Za příplatek pak můžete dostat 18" disky nebo adaptivní podvozek.

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků