Mini je na vrcholu. Kdo by to byl před deseti lety řekl?

Málokdo. Před deseti lety totiž pochybovači hodně nahlas a unisono předpovídali, že značka Mini je u konce s dechem. A zdálo se, že mají pravdu. Mini v té době nabízelo jen jeden model. A kdo by stál o to kupovat pořád dokola jedno a to samé malé, třídveřové auto?

Připomeňme si tu dobu. Britská značka, která se zrodila v roce 1959, se pokoušela o návrat s novým majitelem – německou automobilkou BMW - v čase, kdy všichni doslova šíleli po velkých SUV, sázeli na mega rozměry.

Mini šlo ale v roce 2001 proti proudu. Dokázalo pochybovačům, že se mýlí. Vyvrátilo tvrzení, že „malé znamená (automaticky) levné“. 

Britská značka povstala v uplynulém desetiletí jako bájný pták Fénix z popela. Hlásila se sice i nadále k odkazu Mini Cooperu z 60. let minulého století, k slavným vítězstvím značky v závodech rally, k typu konstrukce „vše vpředu“, ale také hleděla kupředu. Neusilovala o žádné retro, přemýšlela o budoucnosti.

Staré Mini se prodávalo až do roku 2000, přičemž se vyrobilo 5 387 862 vozů. Stalo se britskou ikonou, stejně jako předtím se stal německou ikonou Brouk od Volkswagenu. Ke konci už ale prodeje stagnovaly.

Zajímavosti | Design | Kombi | Fascinace | Premiéry | Užitková auta | Názory | Mini

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Novou krev do žil vlil Mini německý gigant BMW. A úspěch se dostavil rychle. Co za ním stálo? Nejen agresivní marketing, překvapivé inzeráty, ale hlavně masivní investice do nových produktů. 

Nabídka britské značky, podporované německou automobilkou, se rozrostla na šest modelů, včetně roadsteru, crossoveru, kupé a kabrioletu. A čtyři další modely jsou na cestě. 

Design | Autosalony | Rozhovory | Mini

Hvězda světového designu Anders Warming: Mini je speciální

Loni značka Mini, která má po celém světě 1500 showroomů, prodala rekordních 285 060 vozů. A letos hodlá jít ještě dále.

Tři hlavní trhy pro ni v současnosti představují USA (loni 57 511 prodaných aut), Velká Británie (50 428), Německo (40 351). V Číně (včetně Tchajwanu a Hongkongu) prodala 17 650 vozů, což představovalo nárůst o 51 procent. Čína je dnes pro Mini šestý největší trh.

A Evropa? Tady vzrostly o 20 procent prodeje aut s logem Mini v Itálii (je to pro Mini pátý největší trh), za to lehce spadly prodeje ve Španělsku.

U nás si „miníka“ loni pořídilo pouhých 163 zákazníků.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků