Mini je na vrcholu. Kdo by to byl před deseti lety řekl?

Málokdo. Před deseti lety totiž pochybovači hodně nahlas a unisono předpovídali, že značka Mini je u konce s dechem. A zdálo se, že mají pravdu. Mini v té době nabízelo jen jeden model. A kdo by stál o to kupovat pořád dokola jedno a to samé malé, třídveřové auto?

Připomeňme si tu dobu. Britská značka, která se zrodila v roce 1959, se pokoušela o návrat s novým majitelem – německou automobilkou BMW - v čase, kdy všichni doslova šíleli po velkých SUV, sázeli na mega rozměry.

Mini šlo ale v roce 2001 proti proudu. Dokázalo pochybovačům, že se mýlí. Vyvrátilo tvrzení, že „malé znamená (automaticky) levné“. 

Britská značka povstala v uplynulém desetiletí jako bájný pták Fénix z popela. Hlásila se sice i nadále k odkazu Mini Cooperu z 60. let minulého století, k slavným vítězstvím značky v závodech rally, k typu konstrukce „vše vpředu“, ale také hleděla kupředu. Neusilovala o žádné retro, přemýšlela o budoucnosti.

Staré Mini se prodávalo až do roku 2000, přičemž se vyrobilo 5 387 862 vozů. Stalo se britskou ikonou, stejně jako předtím se stal německou ikonou Brouk od Volkswagenu. Ke konci už ale prodeje stagnovaly.

Zajímavosti | Design | Premiéry | Fascinace | Kombi | Názory | Užitková auta | Mini

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Novou krev do žil vlil Mini německý gigant BMW. A úspěch se dostavil rychle. Co za ním stálo? Nejen agresivní marketing, překvapivé inzeráty, ale hlavně masivní investice do nových produktů. 

Nabídka britské značky, podporované německou automobilkou, se rozrostla na šest modelů, včetně roadsteru, crossoveru, kupé a kabrioletu. A čtyři další modely jsou na cestě. 

Design | Rozhovory | Autosalony | Mini

Hvězda světového designu Anders Warming: Mini je speciální

Loni značka Mini, která má po celém světě 1500 showroomů, prodala rekordních 285 060 vozů. A letos hodlá jít ještě dále.

Tři hlavní trhy pro ni v současnosti představují USA (loni 57 511 prodaných aut), Velká Británie (50 428), Německo (40 351). V Číně (včetně Tchajwanu a Hongkongu) prodala 17 650 vozů, což představovalo nárůst o 51 procent. Čína je dnes pro Mini šestý největší trh.

A Evropa? Tady vzrostly o 20 procent prodeje aut s logem Mini v Itálii (je to pro Mini pátý největší trh), za to lehce spadly prodeje ve Španělsku.

U nás si „miníka“ loni pořídilo pouhých 163 zákazníků.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků