Mini je na vrcholu. Kdo by to byl před deseti lety řekl?

Málokdo. Před deseti lety totiž pochybovači hodně nahlas a unisono předpovídali, že značka Mini je u konce s dechem. A zdálo se, že mají pravdu. Mini v té době nabízelo jen jeden model. A kdo by stál o to kupovat pořád dokola jedno a to samé malé, třídveřové auto?

Připomeňme si tu dobu. Britská značka, která se zrodila v roce 1959, se pokoušela o návrat s novým majitelem – německou automobilkou BMW - v čase, kdy všichni doslova šíleli po velkých SUV, sázeli na mega rozměry.

Mini šlo ale v roce 2001 proti proudu. Dokázalo pochybovačům, že se mýlí. Vyvrátilo tvrzení, že „malé znamená (automaticky) levné“. 

Britská značka povstala v uplynulém desetiletí jako bájný pták Fénix z popela. Hlásila se sice i nadále k odkazu Mini Cooperu z 60. let minulého století, k slavným vítězstvím značky v závodech rally, k typu konstrukce „vše vpředu“, ale také hleděla kupředu. Neusilovala o žádné retro, přemýšlela o budoucnosti.

Staré Mini se prodávalo až do roku 2000, přičemž se vyrobilo 5 387 862 vozů. Stalo se britskou ikonou, stejně jako předtím se stal německou ikonou Brouk od Volkswagenu. Ke konci už ale prodeje stagnovaly.

Zajímavosti | Kombi | Fascinace | Premiéry | Užitková auta | Design | Názory | Mini

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Novou krev do žil vlil Mini německý gigant BMW. A úspěch se dostavil rychle. Co za ním stálo? Nejen agresivní marketing, překvapivé inzeráty, ale hlavně masivní investice do nových produktů. 

Nabídka britské značky, podporované německou automobilkou, se rozrostla na šest modelů, včetně roadsteru, crossoveru, kupé a kabrioletu. A čtyři další modely jsou na cestě. 

Autosalony | Rozhovory | Design | Mini

Hvězda světového designu Anders Warming: Mini je speciální

Loni značka Mini, která má po celém světě 1500 showroomů, prodala rekordních 285 060 vozů. A letos hodlá jít ještě dále.

Tři hlavní trhy pro ni v současnosti představují USA (loni 57 511 prodaných aut), Velká Británie (50 428), Německo (40 351). V Číně (včetně Tchajwanu a Hongkongu) prodala 17 650 vozů, což představovalo nárůst o 51 procent. Čína je dnes pro Mini šestý největší trh.

A Evropa? Tady vzrostly o 20 procent prodeje aut s logem Mini v Itálii (je to pro Mini pátý největší trh), za to lehce spadly prodeje ve Španělsku.

U nás si „miníka“ loni pořídilo pouhých 163 zákazníků.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků