Mini JCW Clubman: rychlý kombík se představuje s pohonem ALL4

Sportovní verze John Cooper Works se dočká i rodinný Clubman, největší cvalík v modelové řadě. Zdá se, že to ale nebude jen praktická stylovka se slavným sportovním logem, chlubí se totiž zajímavou technikou.

Britsko-německé kombi dostalo očekávatelné designové změny, kterými Mini při továrním tuningu s logy JCW pepří své modely již třetí generaci. Vidíme tedy agresivnější nárazníky, pruhy na kapotě, větší výfuky a osmnáctipalcová kola, za příplatek i dvoubarevné devatenáctky. Samozřejmostí jsou také široké možnosti individualizace. V nabídce je velké množství barev karoserie, čalounění sedadel a ploch interiéru. Výbava dostupná exkluzivně pro modely John Cooper Works zahrnuje zelenou barvu karoserie Rebel Green, kontrastní červenou barvou lakovanou střechu, vnější zpětná zrcátka a sportovní pruhy v červené a černé barvě.

Zajímavosti | Mini

Mini Paceman končí, BMW potřebuje výrobní kapacitu. Co bude dál?

Pohonnou jednotku již známe z mini JCW třetí generace. Pod kapotou najdeme zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 170 kW/231 k mezi 5000 a 6000 ot./min. Točivý moment s maximální hodnotou 350 Nm je k dispozici už při 1450 ot./min. a konstantní zůstává až do 4500 ot.min. Přeplňovaný je dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll s plnícím tlakem 2,2 baru.

Zajímavé je standardní použití pohonu všech čtyř kol s obchodním označením ALL4, které hatchback nenabízí. Nejnovější provedení čtyřkolky zahrnuje kuželovitá ozubená kola v diferenciálu přední nápravy, dvojitý spojovací hřídel a zadní diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou spojkou. Za normálních jízdních podmínek s aktivním systémem DSC je poháněna pouze přední náprava.  Zatímco pohon čtyř kol je povinný, z převodovek si lze vybrat.

Testy | Kabriolety | Mini

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

K dispozici je šestistupňová manuální či osmistupňová automatická. Manuál se chlubí synchronizačními kroužky z uhlíkových kompozitů, zatímco automat umí plachtit a brát v úvahu i údaje z navigace. Zrychlení je u obou stejné – z 0 na 100 to Mini trvá 6,3 sekundy, přestože k 1 564 kilogramům manuální verze automat přihodí dalších šestnáct. S lehkou nadváhou rodinného vozu si musí poradit čtyřpístkové brzdy Brembo a přitvrzený podvozek.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Hatchbacky | Autosalony | Honda | Honda Civic | Ženeva 2015

Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozjede se až na 270 km/h

Jelikož se nejedná jen o sportovní ale také o vrcholnou verzi, zákazník si může vybírat mezi všemi komfortními prvky, které Mini nabízí, samozřejmě za patřičný příplatek. Od head-up displeje po panoramatické střešní okno, za příplatek však budou i adaptivní tlumiče. Do prodeje půjde tato verze Clubmanu v prosinci. Cena bude podle odhadů převyšovat hranici 800 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků