Mini JCW Clubman: rychlý kombík se představuje s pohonem ALL4

Sportovní verze John Cooper Works se dočká i rodinný Clubman, největší cvalík v modelové řadě. Zdá se, že to ale nebude jen praktická stylovka se slavným sportovním logem, chlubí se totiž zajímavou technikou.

Britsko-německé kombi dostalo očekávatelné designové změny, kterými Mini při továrním tuningu s logy JCW pepří své modely již třetí generaci. Vidíme tedy agresivnější nárazníky, pruhy na kapotě, větší výfuky a osmnáctipalcová kola, za příplatek i dvoubarevné devatenáctky. Samozřejmostí jsou také široké možnosti individualizace. V nabídce je velké množství barev karoserie, čalounění sedadel a ploch interiéru. Výbava dostupná exkluzivně pro modely John Cooper Works zahrnuje zelenou barvu karoserie Rebel Green, kontrastní červenou barvou lakovanou střechu, vnější zpětná zrcátka a sportovní pruhy v červené a černé barvě.

Zajímavosti | Mini

Mini Paceman končí, BMW potřebuje výrobní kapacitu. Co bude dál?

Pohonnou jednotku již známe z mini JCW třetí generace. Pod kapotou najdeme zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 170 kW/231 k mezi 5000 a 6000 ot./min. Točivý moment s maximální hodnotou 350 Nm je k dispozici už při 1450 ot./min. a konstantní zůstává až do 4500 ot.min. Přeplňovaný je dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll s plnícím tlakem 2,2 baru.

Zajímavé je standardní použití pohonu všech čtyř kol s obchodním označením ALL4, které hatchback nenabízí. Nejnovější provedení čtyřkolky zahrnuje kuželovitá ozubená kola v diferenciálu přední nápravy, dvojitý spojovací hřídel a zadní diferenciál s elektrohydraulicky ovládanou spojkou. Za normálních jízdních podmínek s aktivním systémem DSC je poháněna pouze přední náprava.  Zatímco pohon čtyř kol je povinný, z převodovek si lze vybrat.

Testy | Kabriolety | Mini

Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

K dispozici je šestistupňová manuální či osmistupňová automatická. Manuál se chlubí synchronizačními kroužky z uhlíkových kompozitů, zatímco automat umí plachtit a brát v úvahu i údaje z navigace. Zrychlení je u obou stejné – z 0 na 100 to Mini trvá 6,3 sekundy, přestože k 1 564 kilogramům manuální verze automat přihodí dalších šestnáct. S lehkou nadváhou rodinného vozu si musí poradit čtyřpístkové brzdy Brembo a přitvrzený podvozek.

Zajímavosti | Video | Honda Civic | Autosalony | Sportovní auta | Hatchbacky | Honda | Ženeva 2015

Nová Honda Civic Type R dostane brzdy Brembo a rozjede se až na 270 km/h

Jelikož se nejedná jen o sportovní ale také o vrcholnou verzi, zákazník si může vybírat mezi všemi komfortními prvky, které Mini nabízí, samozřejmě za patřičný příplatek. Od head-up displeje po panoramatické střešní okno, za příplatek však budou i adaptivní tlumiče. Do prodeje půjde tato verze Clubmanu v prosinci. Cena bude podle odhadů převyšovat hranici 800 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 120 290 km
Cena: 80 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků