Mini JCW Challenge je stokusovou limitkou, není ale pro nás

Pokud vám nedokáže zvýšit tep standardní Mini Cooper S, mělo by to zaručeně zvládnout „vysportované“ provedení John Cooper Works. V Mini se ale s limitovanou edicí Challenge rozhodli zajít ještě o krok dál.

Testy | Kombi | Mini

Rychlý test Mini Clubman Cooper S: Lepší, než si myslíte

Vizuálně ho poznáte podle zvětšených přívodů vzduchu v předním nárazníku, které přináší čerstvý vzduch k brzdám a k motoru. Pod kapotou se ovšem nachází nezměněný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 170 kW (231 koní) a 320 Nm, který stačí k dosažení stokilometrové rychlosti za 6,3 sekundy a maximálce 246 km/h. Je vám to povědomé? Ano, hodnoty jsou naprosto totožné jako u klasického JCW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod kapotou sice tepe stejné srdce jako v sérii, ale jinak dostal Cooper úplně nový podvozek, lehčí kola, lepivější pneumatiky a hlavně mechanický samosvor

Auto však dostalo stavitelné tlumiče Nitron NTR R1, mezi předními koly se nachází samosvorný diferenciál Quaife ATB spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. O kontakt s asfaltem se postarají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 215/45 R17 obuté na kolech od Team Dynamics Pro Race, které na každém kole společně s lehčími pneumatikami ušetří 2,5 kilogramů hmotnosti. O brzdění se pak postarají brzdy Brembo s vrtanými kotouči o průměru 330 milimetrů, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny.

Do výroby se dostane pouze 100 kusů limitované série za cenu 32 tisíc liber (asi 1,1 milionu korun). Všechny ale budou mít volant „na té špatné straně“ a zamíří výhradně do rukou britských zákazníků. Škoda. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 120 290 km
Cena: 80 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků