Mini facelift: hatchback, Clubman i Cabrio nově

Mini představilo inovované provedení svého jediného modelu ve většině jeho verzí. Jaké novinky přináší? (115 foto + video)

Automobilka, či lépe řečeno značka Mini má jeden velmi specifický aspekt - její produkce je historicky omezena na jeden jediný model, prostě Mini. Pravda, je zde snaha oslovit jím co nejširší auditorium, a tak tu máme různé odvozené modely jako Clubman či nejnověji Countryman, ale pořád je to jedno a to samé auto ve více či méně odlišných provedeních a těžko se někdy dočkáme nečeho jako Mini X6 nebo Mini Veyron. A tak když automobilka inovuje svůj jediný model, inovuje i svou celou modelovou řadu. Přesně to se nyní stalo, a tak se pojďme podívat na vylepšená provedení všech Mini pro modelový rok 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Hned na úvod se ale musím tak trochu opravit. Nejde totiž o vylepšená provedení úplně všech provedení, neboť nejnovější crossover Countryman se sotva začal prodávat, a tak by nebylo zrovna smysluplné jej inovovat. Přesněji tedy jde o dorovnání techniky všech ostatních modelů (hatchback, kombi, kabriolet) na úroveň provedení Countryman a jejich lehká vzhledová vylepšení.

Změny vzhledu jsou opravdu mírné, nic zásadního u Mini ani nelze očekávat. Však i současný model od toho předchozího rozezná jen parta zasvěcených, a tak facelift nutně nemohl přinést žádnou revoluci. Přesto možná model 2011 rozeznáte od ostatních snáze než jakýkoli jiný - vyznačuje se totiž přepracovaným nárazníkem s velmi výraznými vstupy vzduchu pro chlazení brzd, které jsou zkrátka k nepřehlédnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nezůstalo ale jen u této změny, přepracovaný je celý nárazník, a to i z funkčního hlediska. Pokud snad tápete, co je „funkční hledisko” nárazníku, pak máme na mysli ohleduplnost k chodcům, která byla prý oproti předchozím verzím zásadně vylepšena. Jiný je navíc i zadní nárazník, který se vyznačuje především „zarámovaním” části koncových světel v podobném stylu jako u přívodu vzduchu k brzdám na tom předním.

Zbylé úpravy zevnějšku spočívají už jen v drobnostech. Povšimnout si můžete nepatrně pozměněných předních světlometů s novými světelnými prvky, inovovaných bočních blinkrů a novinkou jsou také LED v koncových světlech. Čeho si jistě nevšimnete je pět nových barevných odstínů, které pro vůz budou od nového modelového roku k dispozici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ruka inovace řádila i v interiéru, kde najdeme upravené ovladače na středové konzoli a volantu, nové pochopitelně musejí být vybrané materiály a ten správný facelift by to nebyl ani bez šesti nových látek čalounění sedadel a pěti nových voleb pro obložení palubní desky, dveří a bočních panelů. Možná zajímavější budou nové audio a navigační systémy, naopak za „prkotinu” lze označit nový stahovatelný roletový kryt zavazadlového prostoru pro pseudokombi Clubman.

Možná se pro přelouskání všech drobných vzhledových změn těšíte na stejně podrobný výčet technických novinek. Bohužel, zde vás zklameme, pro nový modelový rok byly v nabídce pozměněny pouze specifikace obou naftových motorů, vše ostatní zůstává při starém.

Nové „nafťáky” už nejsou jen jinak označenými motory HDI od Peugeotu a Citroenu, ale vycházejí z posledního provedení dvoulitrového dieselu BMW (mají stejný poměr vrtání a zdvihu, celohliníkové provedení, vstřikování common-rail a přeplňování turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek). Mají však stále stejný objem 1,6 litru a též výkonem nikterak nešokují. Slabší provedení pro modely One D nabídne 90 koní a silnější pro verze Cooper D pak 112 koní výkonu. Ani to tedy ve výsledku není velká změna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co se týče dynamiky, Hatchback One D zrychlí na stovku 11,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 185 km/h, Cooper D se pak může pochlubit hodnotami 9,7 s a 198 km/h. Průměrná spotřeba paliva bude čiinit u obou verzí 3,8 l nafty na 100 km, pousmát se je třeba nad baťovskou hodnotou průměrných emisí CO2 99 g/km. Jaká náhoda...

Toť z novinek v podstatě vše. Závěrem se sluší dodat, že diesel nyní bude k dispozici i pro kabriolet a všechny upravené modely se u delaerů objeví během září letošního roku. Změny v ceníku neočekáváme, alespoň zásadní určitě ne, všechny vzhledové změny si pak můžete prohlédnout na více než stovce přiložených snímků všech faceliftem „postižených” provedení.

Kompletní fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini One, Mini Cooper, Mini Clubman a Mini Cabrio s faceliftem pro rok 2011

Oficiální video

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků