Mini E: elektromobil s nevídaným výkonem

Mini představilo elektrickou verzi svého nejpopulárnějšího modelu, který obohatila nejen o nové pohonné ústrojí.

Mini Cooper je „stylovka“ skutečně jak vyšitá. Na trhu se nachází hned několik verzí odvozených od tohoto modelu, přičemž i po letech od svého uvedení je stále oblíbeným terčem různých úpravců, umělců a reklamních agentur. Nyní se však na Mini podívali technici společnosti a vedle nového elektromotoru mu dopřáli i několik věcí navíc. Novinka se od ostatních modelů odlišuje nejen mírnými karosářskými zásahy, ale i písmenkem E a motivem elektrické zásuvky. Podle nejnovějších trendů jej můžeme označit za plug-in hybrid. Co ve svých útrobách ukrývá?

Mini E, kterých se příšt rok má vyrobit kolem 500 kusů, je poháněno vskutku zajímavým elektrickým agregátem s ještě zajímavějším výkonem. Elektromotor napájený z líthiových akumulátorů disponuje výkonem 150 kW a stálým točivým momentem 220 Nm, což při kombinaci s hmotností 1 460 kg skutečně není málo. Tento elektromotor bohatě postačí nato, aby elektrické Mini akcelerovalo z nuly na stovku za 8,5 vteřiny a dosáhlo vskutku slušné maximální rychlosti, která je však z technických důvodů omezena na 152 km/h. Ačkoli to u vozu tohoto typu určitě není ani zdaleka to nejpodstatnější, určitě i tyto údaje potěší, stejně jako údaj, že plné dobití baterii potrvá jen dvě a půl hodiny a s touto „šťávou“ pak vydrží vůz ujet až 240 km.

Kromě elektrické zásuvky se baterie dokáže částečně dobít i díky technologii regeneračního brzdění. Co se týče interiéru, snad jedinou patrnou změnou je absence zadních sedadel a tak je elektrický „miník“ pouze dvoumístný. Z pochopitelných důvodů zde chybí i otáčkoměr, který byl nahrazen indikátorem nabití baterie.

Jak už bylo zmíněno výše, v příštím roce se v Mnichově vyrobí přibližně 500 testovacích kusů, které budou postupně zapůjčovány větším americkým společnostem. Automobilka chce tak ještě před spuštěním sériové výroby otestovat jejich spolehlivost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Mini E
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků