Mini dostalo nový základní motor a také nejsilnější diesel

Nabídka pohonných jednotek pro nové Mini se rozšiřuje o základní vstupní tříválec 1,2 l a také o vrcholný dvoulitrový diesel o výkonu 170 koní. Do ceníku se tak zařadí nové verze Mini One First a Mini Cooper SD.

Základní benzínový tříválec o objemu 1,2 l používá přímé vstřikování paliva a přeplňování twin-scroll turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, kterému u BMW říkají TwinPower Turbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Barva „British racing green“, bílá střecha a pruhy nemohou chybět

Tříválec posílá na přední kola skromný výkon 75 koní (55 kW pro fanatiky do jednotek soustavy SI), ale točivý moment 150 Nm od 1400 ot./min. zní mnohem slibněji. I tak ale bude akcelerace na stovku trvat 12,8 sekundy. Normovaná spotřeba dosahuje hodnot 5,0 - 5,2 l/100 km.

Sportovní auta | Hatchbacky | Premiéry | Design | První svezení | Mini

První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

Na druhé straně nabídky je nový nejsilnější diesel. Mini Cooper SD používá upravený dvoulitr známý třeba z BMW 320d. V malém hatchbacku posílá přes šestistupňovou převodovku na přední kola 170 koní a 360 Nm od 1500 ot./min.

Stovku zvládne naftové Mini za 7,3 sekundy (s automatem za 7,2 s) a prý umí jezdit jen za čtyři litry na 100 km, tedy aspoň podle normovaného evropského cyklu měření spotřeby.

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků