Mini Coyote: legální obrana před radary v redakci AutoRevue.cz (foto a info)

Do redakce nám bylo k testu konečně zapůjčeno zařízení, které vám vzhledem k jeho charakteru můžeme po vzoru kolegů z MobilMania.cz krátce představit ještě před podrobnou recenzí. Ano, tušíte správně, mini Coyote nebude malý vůz se stealth nátěrem, ale něco docela jiného.

Pokud jste o Coyote ještě neslyšeli, pak vězte, že jde o systém, který využívá docela obyčejných technologií, dostupných informací a trochu té řidičské solidárnosti k tomu, abyste jeli pomalu tam, kde to okolnosti vyžadují nejvíce. Jde v podstatě o centrální sběr informací o stacionárních i mobilních měřeních rychlosti, z nichž ty první pocházejí obvykle z veřejných zdrojů a ty druhé od samotných řidičů. Distribuovány jsou jak od řidičů k „centrále”, tak opačným směrem pomocí datových přenosů GPRS přes GSM sítě a aby ani z jedné strany nebylo nutné informaci o místě měření složitě definovat, pracuje systém ještě s navigačním signálem GPS.

Výstupem systému na straně uživatele je zařízení mini Coyote, které si jednoduše umístíte do auta a jste automaticky informováni o blížících se měřeních, která se nacházejí v databázi, popř. můžete o měřeních informovat ostatní stiskem jednoho ze dvou tlačítek podle toho, v jakém směru se radar nachází. Vše tedy probíhá v reálném čase a pokud 10 minut před vámi jede jiný řidič (o čemž vám mini Coyote řekne, takže se pak skoro můžete spolehnout, že se dozvíte o všem podstatném), budete upozorněni na vše, na co upozorní on. Sečteno a podtrženo - představte si kombinaci systému Radary.cz, dopravních informací z radia Impuls, databázi bodů zájmu s informacemi o pevných měřeních a to všechno ještě zrychlete a zpřesněte a máte před sebou to, co má dělat mini Coyote. Z uvedeného navíc vyplývá, že celý systém je naprosto legální, jde o pouhé šíření informace zcela běžnými komunikačními prostředky a stejně jako vám policista nebude chtít vytrhnout z palubní desky autoradio za poslouchání Impulsu, nebude protestovat ani proti mini Coyotu. Důkazem legálního statutu budiž to, že systém pochází z Francie, kde jej dnes bez problémů používají desítky tisíc řidičů. A v této zemi mají už jen radarové detektory rádi asi tak jako své německé sousedy...

První zkušenosti s používáním mini Coyotu jsou zatím pozitivní. Základní databáze pevných měření je zřejmě vyčerpávající, upozornění včasná a přesná, rozlišovány jsou směry a u úsekových měření i délky měřených úseků. Distribuce informací mezi uživateli je rychlá a rovněž přesná. Více se dozvíte již za pár dnů z našeho podrobného testu, v dnešní ochutnávce přidáváme už jen pár našich fotografií...

Za zapůjčení mini Coyote děkujeme obchodu SvětNavigace.cz ze sítě ShopNetwork.cz, ve kterém si tuto novinku můžete také zakoupit s dopravou zdarma do druhého dne od objednání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
mini Coyote po rozbalení

 

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek