Mini Coupé ve snímcích a detailech

Nové dvoumístné a zřejmě obratné Coupé bude v Evropě k mání ve čtyřech verzích a výkonem až 211 koní (+ 66x foto a 1x video)

Společnost BMW Group zveřejnila všechny podrobnosti ke své horké novince v podobě sportovně střiženého Mini Coupé. Tomuto modelu jsme se podrobně věnovali již před několika dny, kdy jsme vám mohli ukázat také snímky lehce maskovaného prototypu. Zájemce o povšechný popis odkazujeme proto právě na tento článek, přičemž nyní se budeme podrobněji věnovat hlavně jednotlivým variantám. Vozy stojí na podlahové plošině s předním pohonem a rozvorem náprav 2 467 mm a jsou široké 1 683 mm, dlouhé 3 734 mm (Mini Cooper Coupé 3 728 mm) a vysoké jen 1 384 mm (Mini Cooper Coupé 1 378 mm).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyjma varianty Cooper SD Coupé s dieselovým motorem jsou všechny vozy řady Coupé opatřeny známým čtyřválcem s objemem 1,6 l, přímým vstřikováním a proměnným časováním a zdvihem ventilů BMW Valvetronic. Základní provedení Mini Cooper Coupé se má prodávat v přepočtu za 455 000 Kč a vystačí si s atmosférickým plněním. Dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 160 Nm při 4 250 ot./min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 9,0 s a dosáhne rychlosti 204 km/h a průměrné spotřeby 5,4 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Mini spouští na své nové Coupé reklamní kampaň s heslem „Another Day. Another Adventure“, přičemž propagační video s délkou přes 12 minut najdete na tomto místě. Zmíněnému heslu však spíše než základní provedení odpovídá silnější Mini Cooper S s cenovkou kolem 540 000 Kč, který dává díky zdvojenému přeplňování dmychadlem twin-scroll výkon 184 koní (135 kW) a točivý moment 260 Nm v rozmezí od 1 600 do 5 000 ot./min. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s, jede až 230 km/h a v průměru si řekne o 5,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A to není nijak moc, nicméně značka Mini má připraveno řešení také pro vyložené šetřílky. Ti za model Mini Cooper SD Coupé se vznětovým dvoulitrem zaplatí nějakých 560 000 Kč (o 20 000 Kč více než za Cooper S s výkonem 184 koní!), za něž dostanou vůz s výkonem 143 koní (105 kW), točivým momentem 305 Nm v rozsahu 1 750 až 2 700 ot./min. a schopností zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 216 km/h. Samotná existence tohoto typu je zřejmě hlavně úlitbou ekologickým normám, protože kombinovaná spotřeba 4,3 l/100 km je jen o 1,5 l/100 km nižší než u Cooperu S Coupé, což jen těžko vyváží typické nectnosti dieselu. Navíc se lze domnívat, že vozy této řady nebudou ve větší míře sloužit k vyloženému „polykání kilometrů“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na vrcholu nabídky pak stojí provedení Mini JCW Coupé (John Cooper Works), jehož cena se má pohybovat okolo 650 000 Kč. Při ladění jeho motoru byly údajně využity zkušenosti značky Mini z automobilového sportu, takže výkon dosahuje plných 211 koní (155 kW) a točivý moment při krátkodobém overboostu vrcholí hodnotou 280 Nm v rozmezí 1 700 až 4 500 ot./min. Díky tomu Mini JCW Coupé zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosahuje rychlosti 240 km/h, to vše při stále docela slušné průměrné spotřebě 7,1 l/100 km. Na první pohled se tento stroj vyznačuje specifickou sadou aerodynamických doplňků, jimž vévodí střešní spoiler s geometrií automaticky se měnící po překročení rychlosti 80 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků