Mini Coupe Concept: dárek k padesátinám

Mini vypadá pořád svěže, ale je mu již rovných padesát let. Při této příležitosti automobilka představila koncept svého dalšího modelu.

Na den přesně před padesáti lety, 26. srpna 1959, bylo světu představeno dnes již klasické Mini. Vůz, který motorizoval nejen řadu Britů, se za desítky let své výroby v takřka nezměněné podobě stal legendou a jeho padesátiny nemohla automobilka pojmout jinak než velkoryse. Proto při této příležitosti představuje nový model Mini Coupe, byť tedy zatím jako koncept.

O jeho vzhledu říká v tomto případě mnohé již jeho jméno - je to Mini a je to kupé. O příchodu tohoto modelu se spekulovalo již delší dobu a mohli jsme se setkat s řadou skic, které zobrazovaly budoucí Mini Coupe jako něco zcela nového. Designéři se ale v tomto případě „nepřetrhli” a klíčové části plně převzali z již existujících modelů - stejná je příď, která má pouze odlišný přední nárazník a prakticky totožná je konec konců i záď, která se - krom chybějící návaznosti zadního okna - liší opět pouze nárazníkem. Zásadní novinkou je tak především ztvárnění střechy - krom jejího zásadního snížení ji činí specifickou především její napojení na zadní partie vozu. Zde se pro změnu designéři vyřádili a kombinací začerněných zadních resp. bočních sloupků a světle vyvedené střechy, na kterou přímo navazuje výraznější střešní spoiler, vytváří dojem, jako by celá střecha kupé byla jen jakýmsi kšiltem. A to dává vozu vcelku dynamické vzezření. Při pohledu zepředu může ovšem připomenout také trochu přetékající hardtop, což má přesně opačný efekt...

Uvnitř má být vůz pouze dvoumístný, o čemž ostatně napovídá i pohled z boku - dozadu by se při takto se svažující střeše nevešla ani půlka ze Sněhurčiných nejbližších kamarádů. Snímek interiéru ale automobilka zatím neuvolnila ani jeden, a tak se můžeme pouze dohadovat, jak bude vůz uvnitř ztvárněn. Špatně ale patrně nedopadnou ti, kteří si vsadí, že bude z drtivé většiny totožný s vnitřkem hatchbacku.

Automobilka rovnou zmínila i objem zavazadlového prostoru, jako by snad chtěla dokázat, že úplně nepraktický tento vůz nebude. Posuďte sami, zda informace o dsotupných 250 litrech změní váš pohled na věc, při rozměrech 3,71 metru na délku, 1,68 metru na šířku a 1,36 metru na výšku to ale není špatná hodnota.

Technicky nepřináší Mini Coupe nic převratného. Osazeno je totiž motorem 1,6 Turbo ve verzi, která dnes pohání model Mini John Cooper Works, který bude skrze samosvorný diferenciál posílán na kola přední nárpravy. Motor podává výkon 155 kW (211 koní) a hatchback rozhýbe na stovku za 6,5 sekundy s maximální rychlostí 238 km/h. U kupé přesné údaje o dynamice zveřejněny nebyly, ale dá se očekávat, že minimálně ten druhý bude o něco lepší - kupé je na tom jistě aerodynamicky lépe než hatchback.

Na finální informace si zřejmě budeme muset počkat ještě pár týdnů, kdy Mini svůj dárek představí na frankfurtském autosalonu.

Doplněno: Magazínu Evo se dostaly do rukou i další, uniklé oficiální fotografie této britsko-německé novinky. Na nich můžete vidět mj. i interiér vozu - pokud jste sázeli na podobnost s hatchbackem, neprohráli jste...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Coupe Concept

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další, uniknuvší snímky Mini Coupe  Zdroj: Evo

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků