Mini Coupe Concept: dárek k padesátinám

Mini vypadá pořád svěže, ale je mu již rovných padesát let. Při této příležitosti automobilka představila koncept svého dalšího modelu.

Na den přesně před padesáti lety, 26. srpna 1959, bylo světu představeno dnes již klasické Mini. Vůz, který motorizoval nejen řadu Britů, se za desítky let své výroby v takřka nezměněné podobě stal legendou a jeho padesátiny nemohla automobilka pojmout jinak než velkoryse. Proto při této příležitosti představuje nový model Mini Coupe, byť tedy zatím jako koncept.

O jeho vzhledu říká v tomto případě mnohé již jeho jméno - je to Mini a je to kupé. O příchodu tohoto modelu se spekulovalo již delší dobu a mohli jsme se setkat s řadou skic, které zobrazovaly budoucí Mini Coupe jako něco zcela nového. Designéři se ale v tomto případě „nepřetrhli” a klíčové části plně převzali z již existujících modelů - stejná je příď, která má pouze odlišný přední nárazník a prakticky totožná je konec konců i záď, která se - krom chybějící návaznosti zadního okna - liší opět pouze nárazníkem. Zásadní novinkou je tak především ztvárnění střechy - krom jejího zásadního snížení ji činí specifickou především její napojení na zadní partie vozu. Zde se pro změnu designéři vyřádili a kombinací začerněných zadních resp. bočních sloupků a světle vyvedené střechy, na kterou přímo navazuje výraznější střešní spoiler, vytváří dojem, jako by celá střecha kupé byla jen jakýmsi kšiltem. A to dává vozu vcelku dynamické vzezření. Při pohledu zepředu může ovšem připomenout také trochu přetékající hardtop, což má přesně opačný efekt...

Uvnitř má být vůz pouze dvoumístný, o čemž ostatně napovídá i pohled z boku - dozadu by se při takto se svažující střeše nevešla ani půlka ze Sněhurčiných nejbližších kamarádů. Snímek interiéru ale automobilka zatím neuvolnila ani jeden, a tak se můžeme pouze dohadovat, jak bude vůz uvnitř ztvárněn. Špatně ale patrně nedopadnou ti, kteří si vsadí, že bude z drtivé většiny totožný s vnitřkem hatchbacku.

Automobilka rovnou zmínila i objem zavazadlového prostoru, jako by snad chtěla dokázat, že úplně nepraktický tento vůz nebude. Posuďte sami, zda informace o dsotupných 250 litrech změní váš pohled na věc, při rozměrech 3,71 metru na délku, 1,68 metru na šířku a 1,36 metru na výšku to ale není špatná hodnota.

Technicky nepřináší Mini Coupe nic převratného. Osazeno je totiž motorem 1,6 Turbo ve verzi, která dnes pohání model Mini John Cooper Works, který bude skrze samosvorný diferenciál posílán na kola přední nárpravy. Motor podává výkon 155 kW (211 koní) a hatchback rozhýbe na stovku za 6,5 sekundy s maximální rychlostí 238 km/h. U kupé přesné údaje o dynamice zveřejněny nebyly, ale dá se očekávat, že minimálně ten druhý bude o něco lepší - kupé je na tom jistě aerodynamicky lépe než hatchback.

Na finální informace si zřejmě budeme muset počkat ještě pár týdnů, kdy Mini svůj dárek představí na frankfurtském autosalonu.

Doplněno: Magazínu Evo se dostaly do rukou i další, uniklé oficiální fotografie této britsko-německé novinky. Na nich můžete vidět mj. i interiér vozu - pokud jste sázeli na podobnost s hatchbackem, neprohráli jste...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Coupe Concept

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další, uniknuvší snímky Mini Coupe  Zdroj: Evo

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků