Mini Countryman WRC: rallye crossover je skutečností (první foto)

Jak jsme vás již dříve informovali, BMW se rozhodlo skrze svou značku Mini prorazit na kolbištíčh světových rallye. Podle vlastních slov tak automobilka chce navázat na úspěchy malých britských vozítek v šedesátých letech. Snad si v Mnichově všimli, že Mini byla tehdy opravdu malá, což dnes rozhodně nejsou. A to zvláště ne ve verzi, ve které se v šampionátu představí. Pro ten byl zřejmě z marketingových důvodů vybrán model Countryman, tedy snad nejmohutnější Mini vůbec.

Ačkoli již první informace byly oficiální, nevěříme ničemu, dokud to sami neuvidíme. Nyní už nám nic jiného než věřit nezbývá, neboť BMW uvolnilo i první snímek z testu rallye verze vozu, kterou připravuje spolu s tradičním partnerem pro podobné akce - britským Prodrivem.

Vůz zatím nevypadá příliš atrkaktivně ani sportovně a prochází testy v blízkosti sídla Prodrive, následující zkoušky se uskuteční v Portugalsku. Další nové informace zatím nemáme, můžeme tak pouze zopakovat, že vůz bude osazen přeplňovaným čtyřválcem s objemem 1,6 l a s trvalým pohonem všech kol a pustí se do soubojů především se závodními Fordy nebo Citroëny. První prototyp vznikne během letošního podzimu a po náběhu výroby si tento model budou moci objednávat i soukromé týmy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Countryman WRC: dřívější první skica a nyní i první snímek z testů
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků