Mini Countryman WRC: rallye crossover je skutečností (první foto)

Jak jsme vás již dříve informovali, BMW se rozhodlo skrze svou značku Mini prorazit na kolbištíčh světových rallye. Podle vlastních slov tak automobilka chce navázat na úspěchy malých britských vozítek v šedesátých letech. Snad si v Mnichově všimli, že Mini byla tehdy opravdu malá, což dnes rozhodně nejsou. A to zvláště ne ve verzi, ve které se v šampionátu představí. Pro ten byl zřejmě z marketingových důvodů vybrán model Countryman, tedy snad nejmohutnější Mini vůbec.

Ačkoli již první informace byly oficiální, nevěříme ničemu, dokud to sami neuvidíme. Nyní už nám nic jiného než věřit nezbývá, neboť BMW uvolnilo i první snímek z testu rallye verze vozu, kterou připravuje spolu s tradičním partnerem pro podobné akce - britským Prodrivem.

Vůz zatím nevypadá příliš atrkaktivně ani sportovně a prochází testy v blízkosti sídla Prodrive, následující zkoušky se uskuteční v Portugalsku. Další nové informace zatím nemáme, můžeme tak pouze zopakovat, že vůz bude osazen přeplňovaným čtyřválcem s objemem 1,6 l a s trvalým pohonem všech kol a pustí se do soubojů především se závodními Fordy nebo Citroëny. První prototyp vznikne během letošního podzimu a po náběhu výroby si tento model budou moci objednávat i soukromé týmy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Countryman WRC: dřívější první skica a nyní i první snímek z testů
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků