Mini Countryman: unikly první foto prcka mezi crossovery

Vůz, o jehož vývoji a názvu se dlouho spekulovalo, je konečně venku. Na druhé straně musíme hned dodat, že prozatím pouze neoficiálně, a tak si musíme vystačit s trojicí uniknuvších snímků v nižším rozlišení. Ty ale zachycují vše podstatné, a tak se můžeme konečně podívat, co vlastně Mini ta dlouhá léta chystalo. A to v době, kdy Mini teprve vypouští své nicneříkající upoutávky...

Countryman, jakožto největší vůz této značky si to namířil zhruba do třídy kompaktních SUV, nebo chcete-li crossoverů. Přerostlé Mini sází na svůj dobře zaběhnutý styl, což můžeme vyčíst téměř ze všech designových prvků, i když kousek inovativnosti zde přece jen najdeme. Z novátorských řešení můžeme zmínit třeba trochu větší světlomety, které si už nedrží běžný kruhový nebo ovální tvar, nevšimnout si nelze ani výrazné mřížky chladiče. Na zadní části nás ovšem zaujal napísat All4, který nemůže svědčit o ničem jiném, než o tom, že Countryman bude k dispozici i jako čtyřkolka. Kde tento systém pohonu Mini vezme, není zatím jasné, ale pravděpodobně půjde o modifikaci pohonu všech kol BMW.

Již v úvodu jsme zmínili, že vývojový proces největšího Mini provázelo mnoho spekulací a především několikanásobné zpoždění způsobeno nepříznivou situací na trhu. Tak horké to nebude ani se samotným uvedením, není totiž ještě vůbec jisté, zda se Countryman objeví na evropských trzích do konce tohoto roku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Countryman na uniknuvších oficiálních snímcích
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků