Mini Countryman: další snímky, všechny údaje

Zahájení prodejů crossoveru Mini Countryman se blíží. Nabízíme vám všechny známé informace, technické specifikace i české ceny.

Mini Countryman oslavil oficiální premiéru na letošním březnovém autosalonu v Ženevě a ještě před ní jsme vám vůz docela důkladně představili. Teprve za pár týdnů se ale dostane do prodejů a od doby jeho původního představení se objevila řada nových informací. Proto si nyní pojďme zrekapitulovat vše známé a přidat i něco navíc.

Dlouho se spekulovalo o tom, jaké jméno nový crossover Mini bude mít, v úvahu připadaly i názvy Colorado, Crossman nebo Maxi. Nakonec značka sáhla ke staronovému označení Countryman používanému na dvoudvéřových „kombíčcích” vycházejících z původního Morrisu Minor. Od čtyřicet let staré předlohy se však novinka výrazně liší (poprvé v dějinách Mini) především použitím plnohodnotné čtveřice bočních dveří a velkého výklopného víka v zádi.

Posádce nabídne komfort prostorné a snadno přístupné karosérie, vyšší posaz a za příplatek i pohon všech kol ALL4, jehož ústředím se stane elektrohydraulický diferenciál, jenž na zadní kola permanentně posílá od 50 do 100 % výkonu. Vůz si zachovává typický profil současných vozů Mini, přidává však kromě druhého páru dveří i mírně vyšší světlost. Od zbytku rodiny Mini jej odlišují velké reflektory a odlišně koncipovaná příď.

Při pohledu do interiéru to stále zůstává typické Mini, jsou zde tedy kulaté přístroje a výdechy ventilace nebo uprostřed umístěný tachometr. Jedinečným prvkem se stává soustava středových kolejnic Center Rail, jež se táhne skrz celý interiér a umožňuje variabilní instalaci různých schránek a držáků na ledacos. Standardně se Countryman bude dodávat ve čtyřmístné konfiguraci, bez příplatku pak můžete vzadu mít dělenou lavici pro tři cestující.

O pohon novinky se má starat alternativně pětice motorů se třemi zážehovými a dvěma vznětovými jednotkami ve výkonovém rozpětí od 90 koní (66 kW, Mini One D Countryman) až po 184 koní (135 kW, Mini Cooper S Countryman). Připomeňme, že pro vrcholné motory Mini 1,6i s přeplňováním a přímým vstřikováním se nyní bude dodávat i plně proměnné časování ventilů. Motory budou moci být kombinovány s šestistupňovými převodovkami s manuálním a automatickým řazením. Značka Mini se soustředí na další snižování spotřeby paliva a emisí v rámci svého programu „Minimalism”, jenž můžeme považovat za jakousi obdobu programu BMW EfficientDynamics. Zapadají do něj například regenerativní brzdění, start/stop, ukazatel optimálního bodu řazení či pohon prvků příslušenství motoru pouze při jejich reálné potřebě.

Přední kola spočívají na vzpěrách MacPherson, zadní pak na víceprvkových závěsech. Do standardní výbavy patří kromě jiného posilovač řízení EPS opatřený soustavou Servotronic, protiprokluzový systém nebo elektronicky ovládaná uzávěra diferenciálu.

K dispozici jsou podrobnosti k modelu Countryman Cooper s motorem 1,6 s výkonem 122 koní (90 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 160 Nm při 4 250 ot./min. a manuální, resp. automatickou převodovkou. Známy jsou ovšem i údaje k verzím Countryman Cooper S a Countryman Cooper S Automatic s tímtéž motorem s přeplňováním a též alternativ s pohonem všech kol ALL4 a automatickými a manuálními skříněmi. Chybět samozřejmě nemohou ani data dieselových verzí s pohonem předních i všech kol. Se všemi údaji se můžete seznámit v následujících tabulkách.

  Countryman One Countryman One D Countryman S Countryman S aut.
Pohotovostní hmotnost 1 340 kg  1 385 kg 1 385 kg 1 410 kg
Užitečná hmotnost 470 kg 470 kg 470 kg 470 kg
Objem zavazadelníku min./max. 350/1 170 l 350/1 170 l 350/1 170 l 350/1 170 l
Zdvihový objem 1 598 ccm 1 598 ccm 1 598 ccm 1 598 ccm
Vrtání/zdvih 77/85,8 mm 78/83,6 mm 77/85,8 mm 77/85,8 mm
Kompresní poměr 11,5:1 16,5:1 10,5:1 10,5:1
Nejvyšší výkon/při 90 kW/6 000 ot./min. 66 kW/4 000 ot./min. 135 kW/5 500 ot./min. 135 kW/5 500 ot./min.
Točivý moment/při 160 Nm/4 250 ot./min. 215 Nm/1 750 ot./min. 260 Nm/4 500 ot./min. 260 Nm/4 500 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h 10,5 s 12,9 s 7,6 s 7,9 s
Nejvyšší rychlost 190 km/h 170 km/h 215 km/h 210 km/h
Spotřeba město/mimo/komb. 7,4/5,2/6,0 l/100 km 4,7/4,2/4,4 l/100 km 7,5/5,4/6,1 l/100 km 9,5/5,7/7,1 l/100 km
Světlá výška 149 mm 149 mm 149 mm 149 mm
Délka/šířka/výška 4 097/1 789/1 561 mm 4 097/1 789/1 561 mm 4 100/1 789/1 561 mm 4 100/1 789/1 561 mm

 

  Countryman Cooper S ALL4 Countryman Cooper S ALL4 aut. Countryman Cooper D Countryman Cooper D ALL4
Pohotovostní hmotnost 1 380 kg 1 405 kg 1 385 kg 1 455 kg
Užitečná hmotnost 460 kg 460 kg 470 kg 470 kg
Objem zavazadelníku min./max. 350/1 170 l 350/1 170 l 350/1 170 l 350/1 170 l
Zdvihový objem 1 598 ccm 1 598 ccm 1 598 ccm 1 598 ccm
Vrtání/zdvih 77/85,8 mm 77/85,8 mm 78/83,6 mm 78/83,6 mm
Kompresní poměr 10,5:1 10,5:1 16,5:1 16,5:1
Nejvyšší výkon/při 135 kW/5 500 ot./min. 135 kW/5 500 ot./min. 82 kW/4 000 ot./min. 82 kW/4 000 ot./min.
Točivý moment/při 260 Nm/4 500 ot./min. 260 Nm/4 500 ot./min. 270 Nm/1 750 ot./min. 270 Nm/1 750 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/h 7,9 s 8,3 s 10,9 s 11,6 s
Nejvyšší rychlost 210 km/h 205 km/h 185 km/h 180 km/h
Spotřeba město/mimo/komb. 8,2/5,8/6,7 l/100 km 10,3/6,2/7,7 l/100 km 4,7/4,2/4,4 l/100 km 5,3/4,7/4,9 l/100 km
Světlá výška 149 mm 149 mm 149 mm 149 mm
Délka/šířka/výška 4 100/1 789/1 561 mm 4 100/1 789/1 561 mm 4 100/1 789/1 561 mm 4 100/1 789/1 561 mm


Vůz se dostane k českým dealerům začátkem září, jíž déle jsou však známy jeho české ceny, které mají následující podobu:

Countryman One: 499 980,- Kč
Countryman One D:  546 000,- Kč
Countryman Cooper:  574 600,- Kč
Countryman Cooper D: 613 600,- Kč
Countryman Cooper D ALL4: 657 800,- Kč
Countryman Cooper S: 681 200,- Kč
Countryman Cooper S ALL4: 725 400,- Kč

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Countryman
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků