Mini Cooper SD s novým „dieselem“ naladěným na 143 koní

Značka Mini představila dosud nejvýkonnější vůz své řady opatřený vznětovým motorem. Nový čtyřválec má objem 2,0 l, výkon 143 koní (105 kW) při 4 000 ot./min. a dosahuje točivého momentu 305 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 700 ot./min. Nejsou to sice nijak dech beroucí hodnoty, ale relativně lehkému vozu jistě postačí k dynamické jízdě. Nový Mini Cooper SD se bude dodávat ve verzích hatchback, Clubman, Convertible i jako crossover Countryman. Tento čtyřválec vychází z dosavadní „šestnáctistovky“ montované do vozů Mini One D a Cooper D a má být alternativně kombinován se šestistupňovými převodovkami s manuálním a automatickým řazením.

Do jeho standardní výbavy patří regenerativní brzdění, soustava start/stop, ukazatel optimální doby pro řazení a samozřejmě i elektrický posilovač řízení. Základní, třídveřový Cooper SD zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,1 s, dosáhne rychlosti 215 km/h a vykáže průměrnou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 ve výši 114 g/km. S tímto motorem se počítá rovněž do zástavby s trvalým pohonem všech kol Mini All4. Cooper SD se oficiálně představí na autosalonu v Ženevě a začne se prodávat hned od letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků