Mini Cooper JCW GP II na Nürburgringu „naprášil“ i Audi RS4

Druhé, ve skutečnosti však spíše již třetí provedení špičkové verze stylového kompaktu Mini, zazářilo na německém Nürburgringu.
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper JCW GP II
  2. Fotogalerie

Výkonné Mini Cooper S v úpravě ladičské společnosti JCW (John Cooper Works) se v současné podobě prodává od roku 2008, a to s karoseriemi základního třídveřového hatchbacku i prodlouženého Clubmanu, přičemž o pohon se stará známý zážehový čtyřválec 1,6 Turbo posílený na 211 koní a později až na 218 koní (160 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Cooper JCW GP II nabídne lehčí stavbu a vyšší výkon

Již na sklonku roku 2005 však nastoupila na 2 000 kusů omezená série Mini Cooper JCW GP Kit, která kromě řady dalších úprav dostala také motor s výkonem 218 koní (160 kW). Dále upravená edice se shodným názvem Mini Cooper JCW GP Kit pak přišla v roce 2008 (šlo hlavně o adaptaci na faceliftované provedení výchozího modelu) s výkonem až 231 koní (170 kW).

Mini

Mini Cooper S JCW GP Kit: více koní, méně kilo

Nyní se na svoji oficiální premiéru chystá zcela nová verze Mini Cooper JCW GP II, která si na cestu vyšlápla skutečně odvážným kouskem: Severní smyčku německého okruhu Nürburgring jeden z prototypů před časem zajel za 8:23! To je lepší výsledek než třeba u Audi RS4 nebo Lotus Exige S a pouze o vteřinu horší výsledek než u Nissanu Skyline GT-R R32.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se dočkala také upravené aerodynamiky

Zřejmě není ani žádným překvapením, že Mini Cooper JCW GP II bude vůbec nejbestiálnějším modelem dosud odvozeným z vozu značky Mini. Vůz prošel sadou modifikací včetně demontáže zadních sedadel pro snížení hmotnosti a přidává závodní závěsy kol a brzdy.

Tuning | Mini

Mini Cooper S a JCW Nowack: až 260 koní

Karoserie se dočkala několika aerodynamických úprav, přepracovaných nárazníků a prahových obkladů, speciálních čtyřpaprskových litých ráfků a spoileru nad zadním oknem vyrobeného z uhlíkových kompozitů. Žádné podrobnosti k parametrům pohonné jednotky zatím neznáme, ale předpokládáme špičku nad hladinou 231 koní (170 kW), vždyť třeba u firmy Nowack Motors z Cooperu S vymačkali plných 260 koní (191 kW).

Série bude zřejmě opět omezena na 2 000 vozů, prodávat se začne ještě koncem letošního roku a ceny se teprve dozvíme.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Cooper JCW GP II
  2. Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků