Mini Clubvan: zelinář do výroby!

Když jsme o této studii v únoru psali, vyjádřila většina z našich čtenářů v anketě přesvědčení, že se vůz dostane do výroby. A to se nyní stává skutečností.
Seznam kapitol
  1. Mini Clubvan
  2. Fotogalerie

Koncepční studie Mini Clubvan Concept se představila na stánku značky Mini na letošním autosalonu v Ženevě, kde se stala předobrazem sedmé (!) řady automobilky Mini. Nyní je Clubvan, což ostatně není žádným šokem, oficiálně ohlášenou novinkou pro sériovou výrobu. Vychází z prodlouženého typu Mini Clubman, ale prostor pro náklad se změnil s tím, aby zajistil průběžnou plochu s rovnou podlahou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Miini Clubvan míří do výroby!

V základním uspořádání má produkční Mini Clubvan za předními sedadly nabídnout zavazadlový (nákladový) prostor s objemem 860 l, délkou 1 150 mm a šířkou v nejužším místě zúženou na stále slušných 1 020 mm a užitečnou hmotnost 500 kg. Další změnou oproti běžnému Clubmanu jsou instalace pevné mřížové přepážky za sedadly a „plechová okna“, jež vozu v některých zemích umožní zahrnutí do nižších daňových sazeb.

Zajímavosti | Kombi | Fascinace | Premiéry | Užitková auta | Design | Názory | Mini

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Na výběr má být z trojice známých pohonných jednotek. Základem zůstává atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 98 koní (72 kW) schopný nový Mini Clubvan rozjet z klidu na 100 km/h za 11,1 s až na 186 km/h při průměrné spotřebě 5,5 l/100 km. Dalším v řadě je Mini Cooper Clubvan s přeplňovanou „šestnáctistovkou“ z dílen BMW/PSA o výkonu 122 koní (90 kW) zrychlující z 0 na 100 km/h za 9,8 s a dosahující rychlosti 210 km/h a průměrné spotřeby (stále) 5,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor se pokouší být maximálně praktickým

A pak tu máme také volbu pro ty živnostníky, kteří si kromě stylu potrpí také na nízké provozní náklady. Stává se jí Mini Cooper D Clubvan se vznětovým agregátem o výkonu 112 koní (82 kW), který novinku od Mini zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,2 s a popožene ji až na 197 km/h, přičemž spotřeba nafty v průměru činí 3,9 l/100 km.

Hatchbacky | Mini

Mini facelift: hatchback, Clubman i Cabrio nově

Standardem pro všechny verze Clubvanu je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, přičemž „diesel“ může být alternativně opatřen také šestistupňovým automatem. Premiéra nového modelu Mini Clubvan je naplánována na nadcházející Festival rychlosti v Goodwoodu.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Clubvan
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků