Mini Clubvan: zelinář do výroby!

Když jsme o této studii v únoru psali, vyjádřila většina z našich čtenářů v anketě přesvědčení, že se vůz dostane do výroby. A to se nyní stává skutečností.
Seznam kapitol
  1. Mini Clubvan
  2. Fotogalerie

Koncepční studie Mini Clubvan Concept se představila na stánku značky Mini na letošním autosalonu v Ženevě, kde se stala předobrazem sedmé (!) řady automobilky Mini. Nyní je Clubvan, což ostatně není žádným šokem, oficiálně ohlášenou novinkou pro sériovou výrobu. Vychází z prodlouženého typu Mini Clubman, ale prostor pro náklad se změnil s tím, aby zajistil průběžnou plochu s rovnou podlahou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Miini Clubvan míří do výroby!

V základním uspořádání má produkční Mini Clubvan za předními sedadly nabídnout zavazadlový (nákladový) prostor s objemem 860 l, délkou 1 150 mm a šířkou v nejužším místě zúženou na stále slušných 1 020 mm a užitečnou hmotnost 500 kg. Další změnou oproti běžnému Clubmanu jsou instalace pevné mřížové přepážky za sedadly a „plechová okna“, jež vozu v některých zemích umožní zahrnutí do nižších daňových sazeb.

Zajímavosti | Design | Kombi | Fascinace | Premiéry | Užitková auta | Názory | Mini

Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Na výběr má být z trojice známých pohonných jednotek. Základem zůstává atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 98 koní (72 kW) schopný nový Mini Clubvan rozjet z klidu na 100 km/h za 11,1 s až na 186 km/h při průměrné spotřebě 5,5 l/100 km. Dalším v řadě je Mini Cooper Clubvan s přeplňovanou „šestnáctistovkou“ z dílen BMW/PSA o výkonu 122 koní (90 kW) zrychlující z 0 na 100 km/h za 9,8 s a dosahující rychlosti 210 km/h a průměrné spotřeby (stále) 5,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor se pokouší být maximálně praktickým

A pak tu máme také volbu pro ty živnostníky, kteří si kromě stylu potrpí také na nízké provozní náklady. Stává se jí Mini Cooper D Clubvan se vznětovým agregátem o výkonu 112 koní (82 kW), který novinku od Mini zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,2 s a popožene ji až na 197 km/h, přičemž spotřeba nafty v průměru činí 3,9 l/100 km.

Hatchbacky | Mini

Mini facelift: hatchback, Clubman i Cabrio nově

Standardem pro všechny verze Clubvanu je šestistupňová převodovka s manuálním řazením, přičemž „diesel“ může být alternativně opatřen také šestistupňovým automatem. Premiéra nového modelu Mini Clubvan je naplánována na nadcházející Festival rychlosti v Goodwoodu.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini Clubvan
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků