Mini Clubvan: „Miník“ s puncem zelináře (anketa)

Značka Mini pro autosalon v Ženevě připravila dvoumístnou dodávku Clubvan. Zatím jde však jen o koncepční studii.

Hned na první pohled je jasné, že Clubvan vychází z velkosériového modelu Mini Clubman, který se prodává již od podzimu roku 2007. Spolu se zbytkem řady vozů značky prošel Mini Clubman zatím posledním faceliftem v roce 2010.

Klepněte pro větší obrázek
Mini Clubvan, studie pro Ženevu

A pokud snímky nového Clubvanu porovnáme se sériovým Mini Clubman, je evidentní, že se tato „studie“ od své předlohy liší pouze v detailech. Nic velkého nečekejte. Mini Clubvan se vyznačuje prakticky pouze odstraněním zadních sedadel a „zaplechovanou“ zadní částí karoserie tak, jak to bylo třeba u Škody Fabia Praktik nebo Škoda Praktik (Roomster).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se od výchozího modelu Mini Clubman na první pohled příliš neliší

Oproti těmto nádeníkům, očesaným o veškerou přebytečnou výbavu a dekoraci, ale Mini Clubvan míří na ty, kteří ocení zvýšenou přepravní kapacitu při zachování výlučného, exkluzivního vzhledu typického pro všechny stávající vozy automobilky Mini. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor zůstal plně čalouněn

Řidič a jeho spolujezdec jsou v případě nehody či prudkého brzdění chráněni proti proniknutí nákladu do kabiny masivní nerezovou mříží. Nakládku zboží usnadňují svisle dělená a do široka otevíraná vrata, s nimiž je snadná manipulace. O tom, že jde zatím jen o studii, svědčí také ponechání kompletního čalounění zavazadlového prostoru a obkladů dveří a prahu, jež by v praxi zřejmě záhy došly úhony.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Clubvan sází spíše na styl než přepravní kapacitu

Zachovány byly úzké boční dveře v pravé zadní části karoserie, jejichž význam je však i z přiložených snímků u tohoto vozu poněkud nepochopitelný. Uvidíme, zda se prototypu Mini Clubvan dočkáme ve výrobě. Je však dosti možné, že podobný vůz nakonec vedení koncernu BMW Group zarazí s tím, aby nedevalvoval směřování značky Mini coby producenta „stylovek“…
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků