Mini Beachcomber: a jedeme dál

Verze Coupe a Roadster se teprve chystají do výroby a Mini je zde s novým projektem. Má poněkud komplikovnaé jméno i vzhled.

Je jím studie Beachcomber, která možná bude předcházet vzniku nového crossoveru, čímž se naše dosavadní informace, které jsme vám předložili na tomto místě, možná poněkud zachvějí v základech. Předpokládá se totiž, že o crossoveru značka Mini zatím příliš neuvažuje, na druhou stranu však možná v tomto případě nakonec zůstane skutečně jen u studie bez konkrétnějšího efektu pro sériovou výrobu. Ale o tom jsme konec konců chvílemi pohybovali i v případě „frankfurtských“ modelů Mini Coupe a Roadster, jejichž výroba byla nyní potvrzena (a to ve velmi krátkém časovém horizontu). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový koncept Mini Beachcomber se veřejnosti oficiálně představí v lednu na autosalonu v Detroitu (snad aby stěžejní trh nebyl v otázce prezentace studií ošizen). Výrobce jej popisuje jako radikálně otevřený čtyřsedadlový vůz ve stylu principů šedesátých let. A s trochou fantazie si při pohledu na snímky skutečně dokážeme představit „pohodové“ brouzdání městem, horskými průsmyky či nekonečnými plážemi, ano, takový byl kdysi malý Mini Moke, tolik obdivovaný evropskou mládeží zasaženou vlnou hippies. Za zmínku stojí, že zmíněný Moke byl představen v roce 1964 a vycházel z armádního prototypu, který však byl pro službu v ozbrojených složkách díky své malé světlosti a drobným kolům nakonec shledán nezpůsobilým. Po svém uvedení do sériové výroby však zaznamenal u veřejnosti ohlas jako levné, kompaktní vozidlo pro rekreační účely. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní je zde toto pojetí znovu a i nyní má vystihnout potřeby současných svobodomyslných (kresba se zasněným, zutým cyklistou je obzvláště působivá...). Beachcomber vychází ze stávajících vozů Mini a disponuje pohonem všech kol ALL4 a zesílenými sloupky A a D pro ochranu cestujících v případě převrácení. Lehká struktura karosérie typu polokabriolet bez dveří a pevné střechy navíc přispívá ke snížení těžiště.

Palubní desce dominuje uprostřed uložený, typický velký tachometr, jehož střed se ukazuje jako velmi tvárný podklad pro displeje s nejrůznějšími funkcemi. Rekreační cestovatelé pak možná ocení i skutečný, kapalinový kompas a další prvky typické pro jízdu mimo konvenční silnice. Všechna sedadla jsou individuálně stavitelná a zcela stahovací střecha za dobrého počasí přispěje k pocitu svobody.

Více o Beachcomberu se jistě dozvíme se začátkem lednového detroitského autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mini Beachcomber
Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek