Mimořádně nápadná a stylová studie Infiniti QX30 Concept

  • Koncept kombinuje zvýšený postoj crossoveru s výraznými křivkami kupé.
  • Světová premiéra na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2015.
  • Crossover je o 30 mm vyšší než studie Q30 Concept.

Automobilka Infiniti dnes odhalila první oficiální fotografie studie QX30 Concept, která se představí ve světové premiéře na letošním mezinárodním autosalonu
v Ženevě. Koncept crossoveru naznačuje podobu budoucího prémiového kompaktního vozu a jednoznačně potvrzuje snahu značky působit v tomto segmentu.

Studie QX30 Concept posouvá dosavadní hranice designu tím, jak spojuje uhlazené křivky kupé s charakteristickými rysy a vyšším postojem crossoveru. Elegantně tvarovaný koncept, již od pohledu připravený k okamžité akci, je příslibem mimořádných schopností ve stylovém balení.

„Naším přáním bylo, aby uvolněné tvary studie QX30 Concept působily jako protipól městského shonu a nepružnosti, abychom vyjádřili univerzální schopnost tohoto vozu dojet kamkoli a bez velkého předchozího plánování,“ uvedl Alfonso Albaisa, výkonný ředitel Infiniti pro design.

„QX30 Concept byl navržen tak, aby pasažérům nabídl pocit bezpečnosti a dobré ochrany, aby jej majitelé mohli řídit ve městě i mimo něj bez zbytečných obav ze škrábanců na chromových dílech.“

Motiv „stylové ochrany“ je patrný skutečně z každého centimetru. Návrháři pracující na studii QX30 Concept se rozhodli pro nápadnější přední nárazník lemovaný hliníkem, zatímco vzadu je nárazník zakulacený a opatřený masivním ochranným krytem.

Hladké vnější křivky studie QX30 Concept zahrnují výrazné profily, hluboké vertikální řezy a protínající se kontury, čímž vzniká jakási „zdvojená vlna“, která je již charakteristickým znakem vozů Infiniti. Atletické rysy, zdůrazněné aerodynamickými tvary, poukazují na sebejisté schopnosti tohoto vozu. Komponenty z uhlíkových vláken u spodních panelů karoserie a výztuží střešních nosičů akcentují charakter výkonu bez zbytečných kilogramů navíc.

Jádrem spolehlivého postoje tohoto crossoveru jsou 21" kola a pneumatiky s větším profilem. Jedinečné pletence paprsků kombinují trojrozměrný frézovaný hliník v různých barevných tónech, které se elegantně propojují.

Dokonce i střešní nosiče neplní čistě funkční úlohu. Tyto komponenty protažené dovnitř směrem k ose vozidla podél skleněného střešního okna tvoří jakousi „plastiku“, která z pohledu zadních cestujících evokuje nezvyklou perspektivu vnějšího světa.

„Design studie QX30 Concept zprostředkovává pocit energické pevnosti
a odolnosti, avšak robustnost zde neznamená totéž co hrubost. U všech detailů jsme se snažili vyvolat pocity příkladného řemeslného umění, dokonce i u těch ryze funkčních částí,“ uvedl Albaisa.

QX30 Concept bude oficiálně odhalen 3. března během tiskové konference Infiniti (od 14:15 hodin) na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2015.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků