Mimořádně nápadná a stylová studie Infiniti QX30 Concept

  • Koncept kombinuje zvýšený postoj crossoveru s výraznými křivkami kupé.
  • Světová premiéra na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2015.
  • Crossover je o 30 mm vyšší než studie Q30 Concept.

Automobilka Infiniti dnes odhalila první oficiální fotografie studie QX30 Concept, která se představí ve světové premiéře na letošním mezinárodním autosalonu
v Ženevě. Koncept crossoveru naznačuje podobu budoucího prémiového kompaktního vozu a jednoznačně potvrzuje snahu značky působit v tomto segmentu.

Studie QX30 Concept posouvá dosavadní hranice designu tím, jak spojuje uhlazené křivky kupé s charakteristickými rysy a vyšším postojem crossoveru. Elegantně tvarovaný koncept, již od pohledu připravený k okamžité akci, je příslibem mimořádných schopností ve stylovém balení.

„Naším přáním bylo, aby uvolněné tvary studie QX30 Concept působily jako protipól městského shonu a nepružnosti, abychom vyjádřili univerzální schopnost tohoto vozu dojet kamkoli a bez velkého předchozího plánování,“ uvedl Alfonso Albaisa, výkonný ředitel Infiniti pro design.

„QX30 Concept byl navržen tak, aby pasažérům nabídl pocit bezpečnosti a dobré ochrany, aby jej majitelé mohli řídit ve městě i mimo něj bez zbytečných obav ze škrábanců na chromových dílech.“

Motiv „stylové ochrany“ je patrný skutečně z každého centimetru. Návrháři pracující na studii QX30 Concept se rozhodli pro nápadnější přední nárazník lemovaný hliníkem, zatímco vzadu je nárazník zakulacený a opatřený masivním ochranným krytem.

Hladké vnější křivky studie QX30 Concept zahrnují výrazné profily, hluboké vertikální řezy a protínající se kontury, čímž vzniká jakási „zdvojená vlna“, která je již charakteristickým znakem vozů Infiniti. Atletické rysy, zdůrazněné aerodynamickými tvary, poukazují na sebejisté schopnosti tohoto vozu. Komponenty z uhlíkových vláken u spodních panelů karoserie a výztuží střešních nosičů akcentují charakter výkonu bez zbytečných kilogramů navíc.

Jádrem spolehlivého postoje tohoto crossoveru jsou 21" kola a pneumatiky s větším profilem. Jedinečné pletence paprsků kombinují trojrozměrný frézovaný hliník v různých barevných tónech, které se elegantně propojují.

Dokonce i střešní nosiče neplní čistě funkční úlohu. Tyto komponenty protažené dovnitř směrem k ose vozidla podél skleněného střešního okna tvoří jakousi „plastiku“, která z pohledu zadních cestujících evokuje nezvyklou perspektivu vnějšího světa.

„Design studie QX30 Concept zprostředkovává pocit energické pevnosti
a odolnosti, avšak robustnost zde neznamená totéž co hrubost. U všech detailů jsme se snažili vyvolat pocity příkladného řemeslného umění, dokonce i u těch ryze funkčních částí,“ uvedl Albaisa.

QX30 Concept bude oficiálně odhalen 3. března během tiskové konference Infiniti (od 14:15 hodin) na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2015.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků