Milotec pro Škodu Octavia RS: doplňky „3D-karbon”

Německý Milotec se s větší či menší mírou vkusu věnuje úpravám škodovek už pěknou řádku let. Nejnovějším dílem je hra na karbon.

Je jasné, že automobily Škoda mají v Německu velmi dobrý zvuk už mnoho let, vždyť právě německý trh je v současnosti pro Škodu Auto druhým nejvýznamnějším odbytištěm. Model Fabia se zde letos dokonce stal díky šrotovnému druhým nejprodávanějším automobilem po VW Golf. Není proto divu, že zde vozy Škoda lákají pozornost nejen zákazníků, ale i úpravců aut. Milotec Auto-Extras z Wiesbadenu se v minulosti vyřádil na celé řadě vozů Škoda a obvykle to byly úpravy vskutku bizarní. Nejnovější počit firmy jistě rovněž vyvolá rozruch, tentokrát se u Milotecu zaměřili na Octavii II RS.

Specializovaný výrobce nejrůznějších doplňků hlavně na vozy Škoda si pro veletrh AMI v Lipsku připravil světovou premiéru v podobě designu 3D-karbon, který potažením několika vrstev čirého laku vytváří „hloubkový efekt“. Objektivě řečeno, Octavia RS je totiž ve svém základním provedení rychlý a prostorný vůz za pěkné peníze, jako stvořený k dílčím optimalizacím. Ovšem jestli cesta ke zlepšení vede právě skrze tyto doplňky Milotecu, necháváme raději na vašem úsudku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na Octavii II RS jsou v designu 3D-karbon u Milotecu například kryty zpětných zrcátek nebo klik dveří, kryty pod kliky, kryty sloupků B a C, ochranná prahová lišta zadního nárazníku, vstupy přívodu vzduchu nebo kryty předních světlometů (tzv. mračítka) či rámečky mlhových světel a otvorů přívodu vzduchu. V podobném provedení je také rámeček mřížky nárazníku.

Design 3D-karbon najdeme i v interiéru jako paket vnitřního dekoru ve výplních dveří, přístrojové desce nebo středové konzoli. Většina doplňků v designu 3D-karbon je vhodná pro modely Octavia II a Octavia II RS, ale těšit se z nich budou moci i majitelé dalších modelů jako Fabia nebo Roomster...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale u programu 3D-karbon noviky Milotecu nekončí. K těm patří také „sportovní” maska s ocelovou mřížkou ve stylu vozů Bentley nebo světla značky Nolden pro denní svícení, která lze zapojit buď pouze jako denní, a nebo jako denní s vedlejší funkcí pozičních. Světla přitom nejsou určena pouze pro vozy Škoda, ale také na všechny osobní a nákladní automobily, popřípadě také na autobusy s možností zapojení jak do soustavy 12V, tak do 24V. Na světlech je vyznačena homologační značka E9 1742 s písmeny A (poziční světla) a RL (světla pro denní svícení). Sada obsahuje mimo jiné dvě řídicí jednotky, které zajišťují automatické rozsvícení denních světel při zapnutí zapalování a vypnutí/přepnutí na parkovací světla (snížení výkonu svítících LED diod v případě zapojení i jako poziční) při zapnutí potkávacích nebo dálkových světel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Všechny doplňky firmy Milotec Auto-Extras jsou pro provoz na pozemních komunikacích schváleny příslušnými atesty. Jestli ovšem projdou i vaším „testem” smysluplného tuningu, to si netroufáme odhadovat...

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků