Milníky historie značky ŠKODA

V prostorách nedávno kompletně zrenovovaného ŠKODA Muzea bude na podzim pokračovat velmi oblíbený cyklus přednášek o nevšedních momentech a událostech z historie automobilky ŠKODA.

Na jaře zahájená série přednášek s osobními příběhy a zážitky, které jsou spojeny s historií podniku, se u návštěvníků setkala s tak velkým ohlasem, že ŠKODA Muzeum připravilo další pokračování. Cyklus sedmi tématicky laděných večerů bude probíhat od 1. října do 3. prosince s následujícími osobnostmi a příběhy:

1. října 2013
Petr Hrdlička – Jak se rodil Favorit

Přední český automobilový konstruktér vedl v 80. letech projekt vývoje modelu Favorit - vozu, který ve své době neměl v zemích východního bloku srovnání a obstál dokonce i v tvrdé konkurenci na západních trzích. Půjde o detailní a zasvěcený pohled na vývoj vozu ŠKODA Favorit i rozjezd jeho sériové výroby.

8. října 2013
John Haugland – 25 let za volantem závodních vozů ŠKODA

S vozy ŠKODA má tento norský závodník zkušenosti již od roku 1965. V České republice se těší nebývalé oblibě – není divu, vždyť v letech 1971 až 1990 reprezentoval značku ŠKODA jako tovární jezdec. Připsal si 106 vítězství ve třídě, zúčastnil se 32 závodů světového šampionátu. John Haugland během své návštěvy Mladé Boleslavi připomene zásadní momenty své rallyové kariéry a k lepšímu dá i úsměvné příběhy ze svého života v socialistickém Československu.

15. října 2013
Jan Králík – Vrchlabí před ŠKODOU

Známý automobilový publicista, který stojí za řadou knih o automobilce ŠKODA, přiblíží počátky automobilové výroby ve východočeském Vrchlabí, s důrazem na dobu před převzetím tamního podniku značkou ŠKODA.

22. října 2013
Jan Tuček – Než vyjelo embéčko aneb vývoj NOV v letech 1956–1963

Přední odborník na historii automobilismu a respektovaný autor mnoha knih bude informovat o méně známých typech, které předcházely vývoji legendárního vozu ŠKODA 1000 MB.

29. října 2013
Mirek Škulina – Cestovatel Stanislav Škulina – ztracen v čase

Cestovatel Stanislav Škulina podnikal ve 30. letech odvážné dálkové jízdy s vozy ŠKODA. V roce 1936 projel se svou chotí dvakrát napříč Afrikou, s vozem ŠKODA Rapid přitom najeli 52 000 km, většinou náročným terénem. O expedicích bude vyprávět jeho prasynovec, pan Mirek Škulina.

26. listopadu 2013
Zdeněk Vacek – Po stopách Saši Kolowrata a Karla Čapka

Známý publicista a spisovatel v oboru automobilové historie se zaměří na dvě významné osobnosti nerozlučně spojené s automobilkami ŠKODA a L&K. Zdeněk Vacek se nedávno vydal v jejich stopách – stylově ve veteránu ŠKODA Rapid OHV.

3. prosince 2013
Michal Velebný – ŠKODA 200 RS a jeho 3 mušketýři

Autor je specialista na historii závodních vozů (okruhových i rallyových). Tentokrát připomene jedinečný závodní vůz ŠKODA 200 RS ze 70. let. Ke slovu se dostanou i „tři mušketýři“ Horsák, Šedivý a Srnský, tedy jezdci závodící s vozem ŠKODA 200 RS.

Přednášky se konají v sálech ŠKODA Muzea na třídě Václava Klementa v Mladé Boleslavi, začínají vždy od 17:30, vstup je zdarma.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků