Milionové vozy značky Škoda? Povětšinou byly stříbrné

Z výrobní linky sjel patnácti miliontý vůz značky Škoda. Došlo k tomu 108 let po založení automobilky.

Na výrobu prvních deseti milionů kusů vozů potřebovala mladoboleslavská automobilka 101 roků – deseti miliontá škodovka byla vyrobena 13. 7. 2006. Na dalších pět milionů kusů čekala firma už jen sedm let…

Je symbolické, že kulatou cifru 15 000 000 zaokrouhlil v současnosti nejprodávanější model Octavia, ten 15timiliontý patří už ke třetí generaci. Skončí jako VIP vozidlo v technologickém centru v Česaně.

První generace Octavií se prodalo od roku 1996 takřka 1,5 milionu, celkově za 18 let asi 3,75 milionů kusů. V roce 2012 představovala Octavia 44 procent celosvětových prodejů automobilky.

14timilionté auto sjelo z výrobního pásu na počátku loňského roku. V témže roce také dosáhla Škoda Auto firemního rekordu – prodala 939 200 vozů po celém světě.

Plány automobilky prodávat v roce 2018 celosvětově 1,5 milionu vozů všech modelových řad potvrdil i předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.

Další milionové škodovky

  • Miliontá Škoda Octavia  byla vyrobena 17. 4. 2004, jednalo se opět o provedení Octavia Combi, barva stříbrná.
  • Miliontou Fabii ve verzi RS a s řízením na pravé straně si převzal manželský pár z Velké Británie 8. 4. 2004.
  • Svého milionu se dočkal i pobočný závod ve Vrchlabí: na milion aut vyrobených pod mateřským křídlem Volkswagenu potřebovala vrchlabská pobočka škodovky 18 let – stala se jím Škoda Octavia Combi v provedení Ambiente a putovala do Maďarska. Stalo se 30. 9. 2009.
  • První typ, který překročil milionovou hranici, byla Škoda 105/120. Celkově se této řady vyrobilo 2 008 740 kusů.
  • Škoda v provedení 100, 110 a variantě kupé má na svém kontě číslo 1 136 610 ks.
     
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků