Michelin: aktivní kolo do výroby již za rok

Již dvanáct let nám společnosti Michelin, Venturi, Heuliez a další slibují sériovou aplikaci tzv. aktivního kola, o němž jsme hovořili naposledy v souvislosti se studií sportovního vozu Venturi z loňského autosalonu v Paříži na tomto místě. Připomeňme, že „aktivní kolo“ v sobě integruje pohonné ústrojí v podobě elektromotoru, brzdu a pružicí jednotku.

Mezi leadery ve vývoji tohoto systému patří Michelin, jenž v Ženevě uvedl, že se právě chystá do sériové výroby uvést malý vůz Will (vychází z Opelu Agila) osazený právě aktivními koly. Půjde o pětimístný elektromobil s li-ionovými akumulátory a dosahem 150 km. Michelin se na produkci tohoto vozu dohodl s malosériovým francouzským výrobcem Heuliez, který nyní prototypy zkouší v běžném provozu.

Heuliez je francouzskou společností se sídlem v Cerizay, jenž nyní zajišťuje hlavně produkci malosériových vozů pro PSA. Od roku 2010 má v plánu vyrábět vozy Will v řádu tisiců. Tento stroj bude mít aktivní kola vpředu, zatímco ta zadní budou spočívat na konvenčních klikových závěsech. O přednostech aktivního kola jsme hovořili ve výše vzpomenutém článku, proto jen připomeňme výhody absence převodovky, spojky, diferenciálu či tlumičů pérování, jež zároveň spoří hmotnost, zvětšuje prostor pro posádku a zlepšuje proudění vzduchu pod vozem.

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků