Michael Schumacher to udělal, vrací se do Formule 1

Když jsem včera psal krátkou zprávu o tom, že by se Michael Schumacher mohl vrátit do kokpitu závodní formule 1 Ferrrari, který po něsťastné nehodě při nedělní velké ceně Maďarska musel uvolnit Felipe Massa, byla to spekulace a tak trochu zbožné přání. Myslím, že je celkem jedno, jestli patříte mezi příznivce německého pilota, nebo jeho odpůrce, museli byste jej zřejmě absolutně nenávidět, abyste nechtěli vidět, jak znovu usedne za volant Formule 1 a ukáže, jak se ve čtyřiceti letech popasuje se současnou technikou a konkurencí.

Já jsem si to přál, ale řeknu vám zcela otevřeně, že jsem tomu sám nevěřil. Předpokládal jsem, že on i Ferrari budou tak čtrnáct dní váhat, užijí si přízně médií, která nemají v létě o čem informovat, a pomohou trochu propagaci svých obchodní partnerů jejichž loga se skví na čemkoli, v čem se na veřejnosti objeví. Poté přijde jen lítostivé prohlášení, že Schumacher ještě není fit po jarní nehodě na motocyklu a na Massově sedadle se objeví někdo úplně jiný.

Jenže to jsem se pletl a pokud jste si mysleli totéž, vypálil i vám Schumacher rybník. „Setkal jsem se dnes se Stefanem Domenicalim a Lucou di Montezemolo (šéf stáje Formule 1 Ferrari a šéf celého Ferrari - pozn. red.) a rozhodli jsme se, že se připravím zastoupit Felipeho,” oznámil před pár hodinami sedminásobný šampion Formule 1. A pokračoval: „Ačkoli je pravdou, že Formule 1 pro mě byla na dlouhou dobu uzavřenou kapitolou, je také pravdou, že z důvodu loajality k týmu nemohu ignorovat tuto nešťastnou situaci. A jako soutěživý člověk se velmi těším na to, jak budu čelit této výzvě.”

Schumiho prohlášení potvrdilo ve svém komentáři i Ferrari, které se svou nehasnoucí hvězdou počítá pro libovolný počet závodů letošní sezóny, po které nebude připraven na návrat Felipe Massa.

Německý matador by tak po absolvování nezbytné fyzické přípravy měl usednout zpátky do monopostu Ferrari již při následující velké ceně Evropy ve Valencii 23. srpna. Půjde nesporně o jeden z historických momentů F1, takové návraty se nestávají často. A jestliže jste Formuli 1 alespoň někdy v minulosti sledovali, němeli byste u něj chybět...

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků