istotne by bolo velmi zaujímavé sledovať schumachera v terajšej f1.jazdiť isto nezabudol a som presvedčený,že by aj nejaké body získal.Tie skúsenosti čo má vie zužitkovať.B-]
Prumerny pilot ve spickovem voze body posbira, sebelepsi pilot ve spatnem voze ne. Schumi mel vyhodu dobrych vozu, jinak by nikdy nebyl onou ikonou. Jde to videt u Alonsa. Nejlepsi pilot historie F1 a motoristickych sportu obecne a proste kdyz nema vuz, muze delat cokoli, ale nema sanci na uspech...
O F1 a speciálně Michaela se zajímám velmi, a nelíbí se mi Váš výrok "Schumi mel vyhodu dobrych vozu". Beneton nedosahoval ani zdaleka kvalit mistrovského auta, a co s ním MSC dokázal... A že Ferrari mělo jedno z nejlepších vozů startovního pole (několik let jednoznačně nejlepší), to je obrovská zásluha MSC. Kdybyste se o problematiku zajímal, tak byste věděl, že Michael měl obrovský cit dokonale popsat problém na voze a dokázal přesněji, než jakýkoliv jiný pilot zdělit, co vůz potřebuje a co mu chybí... Díky tomu vybudoval s týmem vůz, kterému nemohl dlouhou dobu nikdo konkurovat. Stačí si vzpomenout např. na sezónu 2004. Jeho 7 titulů tedy není díky rychlému autu, ale díky spojení jeho citu jak řidičského, tak technického. Čas, který strávil v továrně byl také obrovský. V tomto ohledu má Fernando Alonso také nesmírný talent, sám bych ho označil za nejlepšího pilota současného pole, z velké části právě pro jeho schopnosti vedoucí k vylepšení vozu...Dnes už být pilotem F1 není jen o řízení, zvláště nyní, když je takovým drastickým způsobem zredukováno testování. Testují tedy hlavně piloti, a na testovací jezdce zbývají simulátory...Nehlaste tu tedy prosím názory "výkendového diváka F1", který papoškuje co slyšel od kamárádů v hospodě... To by žurnalista opravdu neměl...
Ao a vy jste odbornik. To zajimani mate odkud? Z knizek a casopisu co? Nebo s nim soulozite a on vam to vsechno vyklada? Ale no tak, blabolite naproste nesmysly. Chapu, ze je to vas idol, ale vseho s mirou. Na rozdil od vas necerpam z toho, co se kde doctu a nehraju si na chytreho, kdyz nic nevim.Kazdopadne jste rekl to co ja. Schumi je super pilot, ovsem bez poradne techniky by nic nedokazal. Tu poradnou techniku samozrejme nedostal hned, ale s tymem ji po case doladili a o tom to je. Proste ve finale mel spickovou techniku se kterou vitezil. To, ze predtim sem dam dosahl nejakeho vysledku na tom nic nemeni.PS - nejsem zurnalista.
Ano, knížky, časopisy, přepisy rozhovorů s členy týmu, Willim Weberem atd... Pokud z toho nečerpáte, tak na základě čeho píšete podobné přízpěvky? Vymýšlíte si je? Nespíše jo, podle jejich obsahu. Napište mi, kde blábolím nějaký nesmysl... Za vším co jsem napsal si stojím.Ono bez poznatků pilota z testování se konkurenceschopný vůz prostě nepostaví. (vyjímkou je vývojový náskok Brawnu). Vezměte si jak Alonso pomohl McLarenu, teď opět vrací pomalu na špičku Renault. Vy děláte, jak kdyby jezdci dostali monopost jako dárek k vánocům... Tak to ale není. Možná u některých, jako byl Irvine, kteří se prostě "svezli" na vlně úspěchů jedničky...
Takže mi vyčítáte zdroje informací a přitom používáte ty samé. Ale dobrá, toto přehlédnu.Já přece neříkám, že Schumi přišel a měl hotové špičkové auto. jenom říkám, že bez špičkového vozu by nikdy nebyl tolikrát mistrem. Ano, dílčí úspěchy lze dosáhnout i s průměrným vozem, ale ne dlouhodobě a opakovaně. To, že se jezdec podílí na vývoji je samozřejmost a to jsem také nikdy nepopíral.Prostě sebelepší pilot bez špičkové techniky ničeho pořádně nedosáhne. Na tom trvám.
Tímto přízpěvkem končím naší diskusi. Nechcete pochopit mojí myšlenku, a pouze omíláte to své. Mě šlo o to, že špičkové technika je úzce spjata s kavalitou jezdce, proto když vynecháme týmové dvojky, tak ty nejlepší auta mají ti nejlepší piloti (samozřejmě mohou být i vyjímky), což není žádná náhoda ani nic co by se jim mohlo vyčítat... Je jasné, že že první rok v ForceIndia by nikdo titul nevyhrál, ale posadit tam formát typu ALO nebo MSC, tak se bude každým rokem posouvat polem víc a víc dopředu, až se na ten vrchol dobere (pokud budou také finance) Jenže s Fisichelou v čele má FI holt nevýrazný vývojový postup, tedy rychlejší pouze než TorroRosso...
Vzdyt my se v tom co rikame vubec nerozchazime a rikame to same. Proste bez techniky nikdo nic poradneho nezajede.
dnes Schumacher potvrdil záskok za Massu.23 AUGUSTA a pár ďalších GP uvidíme,čo dokáže bývalý 7 násobný champion f1 na priemernom voze ferrari.či má pravdu pán Ondrašík alebo ja ke´d tvrdím že MSC získa bodyB-]
přesně... (obdobně na tom je taky Rossi... vzpomente na situaci Yamahy v MotoGP když do ní šel po titulech s Hondou...)
Jenze Rossi s Yamahou zacal opravdu vitezit, az spolecne vyvinuli motorku. Chvili to trvalo.
Výbornej příklad...
benneton na zaciatku nebol najlepsi zacinal v Jordane a uz tam bol v quali dobry....ferrari prve roky uplna sracka ako sa vyjadril Irvine ze nechapal ako on dokaze udrzat na trati a uz vobec nechape ako schumi dokaze vyhravat....nie niesom fanusik schumiho ale treba uznat ze aj v slabsom aute dokazal bojovat o spicu....a s alonsom suhlasim uplna spicka pilot
Samo, ze schumi byl dobrej o tom zadna, akorat je treba nezapominat na techniku, ktera tvori velke procento pripadneho uspechu
hurááááááááááááááááááá to si nam to teraz vytmavil, to vobec nikoho nenapadlo, tvoja naprosta genialita sa nezaprie. Ondrasik na hrad!!!!!!!!!
počkajme si ako sa veci vyvinú a uvidíme.Nemyslím,že terajšie vozy ferrari sú priemerné ale...odišiel stratég Ross Brawn,chýba kvalitný testovací jazdec,v závode je to chaos v depe .Aj keď som Schumacherovi nikdy nefandil,uznávam jeho cit pre vyladenie vozidla čo teraz asi týmu chýba.A Alonso že je najlepší pilot historie f1?_:-D
Alonso - jako provokačka dobrý. :-D Osobně bych Alonsa neřadil ani do první desítky v historii F1, ale to je samozřejmě jen věc názoru, s Clarkem, Fangiem, Sennou nebo Prostem "v produktivním věku" ho jednoduše srovnat nemůžeme (škoda, bylo by to zajímavé). Kromě toho považuji Alonsa za naprostého idiota, což ovšem jeho jezdecké kvality snižuje jen mírně. Ale jinak souhlas, že za současné situace v F1 je kombinace špičkové auto + průměrný pilot lepší než průměrné auto + špičkový pilot.
však pánové počkejte... 2011 máme Alonsa ve Ferrari a tam se ukáže, čeho je schopen... a já věřím že to bude nářez... Alonso je podle mě nejlepší pilot v dnešní F1... jezdí rychle , nebojí se, je odvážný... možná není jeho řešení vždy to nejlepší, ale aspon se o něco snaží. např nic proti Raikönennovi, ale je prostě chladný, přijde mi že si všechno vždycky spočítá, ale nedá do toho srdce, nic... má rychlé kola, ale to není všechno... doufám že odejde do rally, tam by mu to mohlo jít líp... Massa se snad uzdraví , věřím tomu, že příští sezonu bude jezdit...(a jestli ne, tak to chce Vettela :-P);-)
Ne, Alonso je objektivne nejlepsi pilot. Napr. pri studovani jizdy stopou ma stopu naprosto nejpresnejsi.
no ty Baníku to je zase Ondrášíkokotina... ideální stopu zajede na prázdnym okruhu nejlépe dobře naprogramovaný robot, ale vsadím se váma, že nejen že potom nevyhraje závod, ale že dokonce v závodě nepřežije ani půl kola...
no každý jazdec volí takú stopu,aká je pre jeho auto pri súčasných možnostiach ideálna.Autá sú rôzne nastavené a je hlúposť aby force india išla stopou mc larenu alebo red bulluB-]
kazdy okru ma idealni stopu bez ohledu na to, zda jedete v DTM nebo ve formuli.
To je pěknej kec, protože vezmeme-li jeden okruh za stejných podmínek tak rozhodně jeho ideální stopa v DTM != ideální stopa v F1. A lze to dokázat jednoduchým vektorovým počtem a co když do toho ještě zapojím dynamiku hlavně rozdíl hmotností jednotlivých aut.
Zatacky se nejezdi zdaleka po idealni trajektorii tak jak by se pro dany radius dalo zpocitat. Jezdi se s ohledem na nasledne sekce okruhu. Proste nemuzete zatacku prijet idealne, pokud hned za ni nasleduje jina. Pak se prvni projizdi efektivni ve prospech druhe pro dokonaly vyjezd.Byl o tom tusim na discavery vyborny porad, kde to prave resili.
Ano, ideální stopa jetá na okruhu vypadá jako naprosto klidná plynulá jízda bez divokých korekcí, takže se člověku zdá, že za volantem sedí jeho stará a maže do globusu na nákup. Pozn. Toho lze dosáhnout jen, když je auto správně vyvážené.
pán Ondrašík je jasné že každý okruh má svoju ideálnu stopu ale opakujem nie každý stroj ju može prejsť pri tej techickej urovni akú má a tou optimálnou rýchlosťou akú si môže dovoliť technicky vyspelejší voz.Dávam Vám do pozornostisuperspomalené zábery prejazdu vozov f1 a dobre sa pozerajte.Ja nie som redaktorom autorevue a f1 pozerám užod roku 1972 keď prenosy komentoval pán Pecháček a posledných 13 rokov na RTL.takže o tom niečo viem.Ideálna stopa sa dá upravovať a sú to centimetreB-]
Optimalni rychlost lze dostahnout pouze pri jizde v idealni stope, jakakoli odchylka od ni znamena zhorseni vysledneho casu. Takze rici, ze nekdo jede mimo stopu, protoze pro jeho auto je to lepsi je nesmysl.Jinak v roce 1972 to jsem jeste nebyl :)
Idealnich stop je spousta, pro kazde auto jina.
To je zase blabol.
kasli na chu*a ondrasika, dojdu mu argumenty a zacne ti nadavat.
máš pravdu;-)
Hele to uz neni dobry ani jako provokace:-D
To je hezké, ale nedá se to porovnávat s piloty minulosti, kteří díky naprosto odlišným autům i okruhům museli jezdit zcela odlišným způsobem. Už porovnávání současných pilotů s generací Senna / Prost / Mansell atd. mi přijde nemožné, o starších (Clark, Nuvolari...) vůbec nemluvě.
Stopa je porad stopa ;)
Dobře, ale jízda čistou stopou z něj pořád nedělá nejlepšího závodníka - ten není definovanej jenom tímhle, že...
Do znacne miry ano, je to cit pro jizdu a umeni vedet jak jet. Prave cista stopa dela divy, umoznuje jezdit trat nejrychleji apod. Samo, ze tam jsou i jine faktory, ale toto je jedine alespon nejak meritelne. Nejake reci typu "umeni resit situace" to je pekne, akorat nikdy nenastanou dve stejne, abychom porovnali chovani tech pilotu. Navic mnoho reseni situaci je dano tim, jakou m pilot techniku a co si muze dovolit a nemuze.Alonso se mi jako clovek nezamlouva, ale jako pilot, to je neskutecny borec.
Alonsuv problem je psychicka nevyrovnanost. Uz jen diky teto vlastnosti nemuze byt nejlepsim pilot v historii F1.B-]
Ano a vy jako jeho nejblizsi pritel o tom vite svoje, co?
hlavna vec ze nas genius truhlik to vie:-D
s tou kondicí to nemusí být tak špatné. Asi to není srovnatelné s F1, ale pořád závodí, i když teď už spíše jen na motorkách
Ach, co to má být? Píšeme česky, i když mluvíme jak burani, ne?Tohle bolelo.
Ja taky pišu hromadu prasáren a spisovnou češtinu nepoužívám, ale skloňování jsem snad ještě nezapoměl...
Pan Janda je zřejmě Plzeňááák :-D
Nejsem jeho obdivovatel, ale jeho kvality jsou nesporné. Kdyby to jenom oznámil, nastalo by úplné šílenství. Zájem o F1 by se zvýšil o 50%. bylo by to něco jako Armstrong na Tour2009.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.