MG6: Angličan s čínským rodokmenem je zde

Nový, ve Velké Británii vyráběný sedan MG6 přichází se svou kůží na trh. Máme pro vás nové snímky, ale také ceny.

Již tuto středu bude zahájena sériová výroba nového středního sedanu kdysi slavné britské značky Morris Garage. Nyní se společnost jmenuje MG Motors a jejím vlastníkem je čínský koncern Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). Model MG6 následuje nedávný náběh výroby kompaktního modelu MG3 a stane se vůbec prvním zcela novým modelem, jenž bude sjíždět s výrobních linek tradiční britské továrny Longbridge po šestnácti letech, které uplynuly od premiéry sportovního roadsteru MG F s pohonem před zadní poháněnou nápravou. Ten byl v roce 2002 modernizován a měl se stát základem pro novou expanzi značky, nicméně již v roce 2005 tehdejší firma MG Rover ohlásila bankrot.

Tip: Podrobnosti o konci společnosti MG Rover i jejích připravovaných a nerealizovaných projektech najdete na tomto místě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový MG6 se měl začít prodávat již vloni, ale z provozních důvodů k tomu dojde teprve nyní. Linky v Longbridgi se rozběhnou tuto středu v 11 hodin dopoledne. V Evropě budou stroje MG6 dostupné pouze ve Velké Británii, zdá se totiž, že pánové ze SAICu vůbec neuvažují o produkci verzí s volantem vlevo. Jako první přijde na řadu pětidveřové provedení hatchback, jež bude následováno tříprostorovým sedanem již během letošního léta. Obě karosářské verze budou zprvu dodávány výhradně se zážehovým čtyřválcem s objemem 1,8 l, který díky přeplňování turbodmychadlem dosáhne výkonu 160 koní (118 kW) a točivého momentu 215 Nm v celkem širokém rozmezí od 1 750 do 4 500 ot./min. (tato konfigurace vám možná připomene podobnou pohonnou jednotku „nejmenované značky“, která však vykazuje špičku točivého momentu až na 250 Nm).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úvodní verze hatchback MG6 s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,4 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti (!) 193 km/h (pro srovnání, například Škoda Octavia 1,8 TSI vykazuje s manuální převodovkou zrychlení 0 – 100 km/h za 7,8 s a nejvyšší rychlost 223 km/h). MG6 bude v Anglii dodáván v šesti barvách oranžová Burnt, černá Pitch, červená Regal, modrá Union, šedá Granite, stříbrná Platinum, bílá Arctic a zlatá Champagne. Výbavové stupně nesou označení MG6 S, MG6 SE a MG6 TSE a prodávat se budou v přepočtu za 430 000, 471 000 a 527 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.8
Rok výroby: 2009
Stav: 144 216 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků