MG3: nový kompakt potichu odhalen

Korporace SAIC, stávající majitel automobilky MG, na svém stánku na autosalonu v Číně bez většího humbuku představila svůj nový malý hatchback MG3, o jehož přípravách jsme psali například na tomto místě. Žádné technické detaily uvedeny nebyly ani při této příležitosti, ale prodeje mají být na domácím trhu zahájeny během nadcházejícího března, tedy krátce před otevřením bran dubnového autosalonu v Šanghaji.

Model MG3 vznikl v koordinaci britského vývojového centra značky MG a nezapře podobnost s někdejší studií Zero. Svojí délkou těsně pod čtyři metry, šířkou 1 728 mm a výškou 1 517 mm je podobně dlouhý jako třeba pětidveřová Fiesta, je však o něco užší a vyšší. Je pochopitelné, že Číňané při skromné prezentaci své novinky neopoměli zdůraznit bohatou historii značky Morris Garage, kterou na stánku připoměly grafiky rozsáhle využívající motivu vlajky Velké Británie a přítomnost několika historických vozidel.

Připomeňme alespoň kusé a stále oficiálně nepotvrzené informace o pohonných, výhradně čtyřválcových  jednotkách. Stěžejním provedením má být motor 1,5 l s výkonem 110 koní (81 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 134 Nm při 4 500 ot./min., který nové MG3 údajně rozkolíbá přes hranici 180 km/h. Méně nároční sáhnou po čtyřválci 1,3 l naladěném na 68 koní (50 kW), v nabídce se objeví také blíže neupřesněný „diesel“ i přeplňovaná verze „patnáctistovky“, která má dávat až 160 koní (116 kW).

MG3 se zaměří na motoristy ve věkové skupině 18 až 28 let a v nabídce najdeme například rádio s přehrávačem CD/MP3 a konektivitou USB. O tom, zda a kdy se s MG3 potkáme na našich silnicích zatím nepadlo slovo, ale horizont dvou let se zdá být pravdě podobným. Něco naznačuje zpoždění nástupu většího MG6 na britský trh, který divize MG Motor UK plánovala již na modelový rok 2010, ale v showroomech se nakonec neobjeví dříve než na jaře příštího roku…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Značka MG by se mohla záhy vrátit na evropské trhy s novým malým hatchbackem MG3. Ten v´m zatím můžeme ukázat alespoň na těchto snímcích.
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků