MG3: nový kompakt potichu odhalen

Korporace SAIC, stávající majitel automobilky MG, na svém stánku na autosalonu v Číně bez většího humbuku představila svůj nový malý hatchback MG3, o jehož přípravách jsme psali například na tomto místě. Žádné technické detaily uvedeny nebyly ani při této příležitosti, ale prodeje mají být na domácím trhu zahájeny během nadcházejícího března, tedy krátce před otevřením bran dubnového autosalonu v Šanghaji.

Model MG3 vznikl v koordinaci britského vývojového centra značky MG a nezapře podobnost s někdejší studií Zero. Svojí délkou těsně pod čtyři metry, šířkou 1 728 mm a výškou 1 517 mm je podobně dlouhý jako třeba pětidveřová Fiesta, je však o něco užší a vyšší. Je pochopitelné, že Číňané při skromné prezentaci své novinky neopoměli zdůraznit bohatou historii značky Morris Garage, kterou na stánku připoměly grafiky rozsáhle využívající motivu vlajky Velké Británie a přítomnost několika historických vozidel.

Připomeňme alespoň kusé a stále oficiálně nepotvrzené informace o pohonných, výhradně čtyřválcových  jednotkách. Stěžejním provedením má být motor 1,5 l s výkonem 110 koní (81 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 134 Nm při 4 500 ot./min., který nové MG3 údajně rozkolíbá přes hranici 180 km/h. Méně nároční sáhnou po čtyřválci 1,3 l naladěném na 68 koní (50 kW), v nabídce se objeví také blíže neupřesněný „diesel“ i přeplňovaná verze „patnáctistovky“, která má dávat až 160 koní (116 kW).

MG3 se zaměří na motoristy ve věkové skupině 18 až 28 let a v nabídce najdeme například rádio s přehrávačem CD/MP3 a konektivitou USB. O tom, zda a kdy se s MG3 potkáme na našich silnicích zatím nepadlo slovo, ale horizont dvou let se zdá být pravdě podobným. Něco naznačuje zpoždění nástupu většího MG6 na britský trh, který divize MG Motor UK plánovala již na modelový rok 2010, ale v showroomech se nakonec neobjeví dříve než na jaře příštího roku…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Značka MG by se mohla záhy vrátit na evropské trhy s novým malým hatchbackem MG3. Ten v´m zatím můžeme ukázat alespoň na těchto snímcích.
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků