MG Reloaded: výroba v Británii znovu začne, prvním modelem bude MG6

Je tomu již pět let, co se za výrobou MG a Roverů v britském Longbridge zavřela voda. Dlouhé výrobní přestávce ale má být konec, čínští majitelé totiž oznámili, že v původních továrnách MG Rover obnoví výrobu.

Patrně si vzpomenete, že kdysi britská firma vyhlásila bankrot v roce 2005 a dnes patří spolu se značkou Roewe velkému čínskému koncernu SAIC. Právě Roewe vyrábí na bází technologií Roveru hned několik modelů (třeba kompaktní 550 nebo větší 750E) a řadu dalších vyvíjí (prohlédněte si špionážní fotografie chystaného SUV nebo modelu 250), všechny jsou ale vyráběny v Číně. V rámci své evropské ofenzivy chce ale SAIC začít i s výrobou v původních továrnách a v prvé řadě k tomu využít značky MG.

První vlaštovkou má být model MG6, který automobilka poprvé představila již loni. Výroba verze liftback se rozjede začátkem příštího roku a nejprve má být vůz v Longbridge pouze montován z dílů vyráběných v Číně. Později, pokud bude MG6 dostatečně úspěšné, se má na Ostrovech rozjet i kompletní výroba.

Úspěch MG6 bude pochopitelně závislý na míře vřelosti, s jakým jej zejména britští zákazníci přijmou. Automobilka je pochopitelně sebevědomá a zdůrazňuje, že MG je nyní součástí jedné z nejrychleji rostoucích automobilových firem světa a jeho produkty podle toho budou vypadat. Pro nás není bez zajímavosti, že jedním z cílů MG6 bude v Británii úspěšná Škoda Octavia, která v případě liftbacku nabízí podobné řešení karoserie. Dalšími klíčovými konkurenty budou kompaktní sedany a liftbacky Hyundai a Kia. Už z toho je patrné, že „nové MG” bude na zákazníky útočit hlavně zajímavou kombinací hodnoty a ceny, což je podle SAIC klíčem k úspěchu v dnešní složité ekonomické situaci.

Uvidíme, jak to s těmito plány dopadne. Není to totiž poprvé, co noví majitelé chtějí v Británii výrobu obnovit. Zatím to ale ani jednou pořádně nevyšlo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MG6 ve své loni představené podobě
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek