MG Reloaded: výroba v Británii znovu začne, prvním modelem bude MG6

Je tomu již pět let, co se za výrobou MG a Roverů v britském Longbridge zavřela voda. Dlouhé výrobní přestávce ale má být konec, čínští majitelé totiž oznámili, že v původních továrnách MG Rover obnoví výrobu.

Patrně si vzpomenete, že kdysi britská firma vyhlásila bankrot v roce 2005 a dnes patří spolu se značkou Roewe velkému čínskému koncernu SAIC. Právě Roewe vyrábí na bází technologií Roveru hned několik modelů (třeba kompaktní 550 nebo větší 750E) a řadu dalších vyvíjí (prohlédněte si špionážní fotografie chystaného SUV nebo modelu 250), všechny jsou ale vyráběny v Číně. V rámci své evropské ofenzivy chce ale SAIC začít i s výrobou v původních továrnách a v prvé řadě k tomu využít značky MG.

První vlaštovkou má být model MG6, který automobilka poprvé představila již loni. Výroba verze liftback se rozjede začátkem příštího roku a nejprve má být vůz v Longbridge pouze montován z dílů vyráběných v Číně. Později, pokud bude MG6 dostatečně úspěšné, se má na Ostrovech rozjet i kompletní výroba.

Úspěch MG6 bude pochopitelně závislý na míře vřelosti, s jakým jej zejména britští zákazníci přijmou. Automobilka je pochopitelně sebevědomá a zdůrazňuje, že MG je nyní součástí jedné z nejrychleji rostoucích automobilových firem světa a jeho produkty podle toho budou vypadat. Pro nás není bez zajímavosti, že jedním z cílů MG6 bude v Británii úspěšná Škoda Octavia, která v případě liftbacku nabízí podobné řešení karoserie. Dalšími klíčovými konkurenty budou kompaktní sedany a liftbacky Hyundai a Kia. Už z toho je patrné, že „nové MG” bude na zákazníky útočit hlavně zajímavou kombinací hodnoty a ceny, což je podle SAIC klíčem k úspěchu v dnešní složité ekonomické situaci.

Uvidíme, jak to s těmito plány dopadne. Není to totiž poprvé, co noví majitelé chtějí v Británii výrobu obnovit. Zatím to ale ani jednou pořádně nevyšlo...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MG6 ve své loni představené podobě
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků