MG je definitivně zpět, evropská verze MG6 zná svou podobu

Již několikrát jsme se na našich stránkách věnovali možným scénářům budoucího fungování značky MG. Ta spolu s někdejšími vozy Rover padla do klína čínského impéria SAIC, který někdejší modely Rover dodnes vyrábí pod značkou Roewe (něco jako „Adidas“ s více proužky). Nyní tu máme snad definitivní rozuzlení alespoň jedné z pohádek na téma ˆ„Kterak Číňan k evropské automobilce přišel”.

Produkce modelu MG6, který má konkurovat evropským matadorům nižší střední třídy, totiž nabere zcela opačného logistického postupu, než na jaký jsme zvyklí. Tepve nedávno jsme zmínili, že v osiřelém závodě v britském Longbridge chce SAIC zprvu vyrábět vozy z dílů vyrobených v Číně, pokud se model na trhu osvědčí, bude v Anglii spuštěna produkce celých aut.

Nyní už nemůže být pochyb o tom, že tento scenář nabere skutečných rozměrů. Import dílů pro závod Longbridge již probíhá a montáž pětidveřového provedení MG6 se zde rozběhne již v lednu roku 2011. První vozy se ke svým majitelům dostanou v březnu, čtyřdveřová verze má následovat v roce 2012. Zážehový čtyřválec (jde o modifikovanou verzi agregátu Rover K) s objemem 1,8 l a výkonem 149 koní (110 kW) má tomuto modelu zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h za 9 s a nejvyšší rychlost 193 km/h.

První snímky evropského provedení MG6 přikládáme a žádná „ošklivka” to ani s odstupem let není. Otázkou zůstává snad jen to, zda budete věřit britskému autu složenému z čínských dílů...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MG6 v evropském provedení, v němž se bude nově vyrábět v původní továrně značky v Longbridge
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků