MG Dynamo: legendární britská automobilka slaví 90 let elektromobilem

Slavná britská automobilka MG, toho času majetek čínské korporace SAIC, představila prototyp elektromobilu Dynamo. Zrychluje za 5,3 s, tedy z 0 na 50 km/h.

Velká Británie patřila v prvních dekádách 20. století ke kolébkám automobilismu a poblíž Oxfordu byla v roce 1924 založena automobilka Morris Garages (GM). Tato společnost zažívala období slávy (zejména se svými lehkými sportovními vozy) a změny vlastníků, přičemž nyní patří čínskému koncernu SAIC. V současnosti vyrábí hlavně vozy MG3 a MG6.

Klepněte pro větší obrázek
MG Dynamo je prototypem elektromobilu, s nímž Číňané skrze Angličany míří na Evropu
 

MG s převzetí SAICem Albion neopustil a zanechal tam své vývojové středisko, v jehož dílnách vzniknul také nový elektromobil MG Dynamo. K novince zatím mnoho informací není, ale dle tvrzení MG vyjadřuje „pochopení pro poptávku evropského trhu po malých, elektrických MG“. Dynamo je kompaktním třídveřovým vozem s přídí řešenou trochu ve stylu Nissanu Leaf, za zmínku stojí světelné zdroje LED v předním nárazníku, zajímavé řešení sloupku C a mírně se svažující střecha.

Zajímavosti | Bezpečnost | Technika | Škoda | Crashtesty | Volkswagen | Mercedes-Benz | Renault | Cestování | Fiat | Chevrolet | Land Rover | Jeep | Ostatní značky | Kia | Seat | Jaguar

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

MG Dynamo vykazuje pohotovostní hmotnost 1 080 kg a o jeho pohon se stará malý elektromotor s výkonem 52 kW a točivým momentem 155 Nm. Vůz s ním zrychlí z 0 na 50 km/h za 5,3 s a na jedno nabití údajně ujede přibližně 80 km. Ani o konstrukci akumulátorů zatím informace nemáme, výrobce se omezil pouze na konstatování, že na 80 % jejich kapacity je lze dobít za půl hodiny, přičemž plné dobití  trvá šest hodin.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků