MG chystalo před pádem trojici nových modelů

Na veřejnost se dostaly nákresy tří vozů značky MG, jimž nebylo umožněno spatřit světlo světa. K výrobě přitom chyběl krůček.

Snímky publikoval magazín Auto Express a vidíme na nich skicy sportovních vozů MG z půli minulé dekády, které se do výroby nedostaly. Jedná se o nové kupé, modernizovaný Midget a zcela nový roadster TF, za jejich sedadly se měl objevit překonstruovaný motor s výkony od 122 do 183 koní (89 - 134 kW). Pod všechny stroje se podepsal Lee Mitchell a postavil je na platformě zamýšlené následující generace TF. Podle Mitchella byla největším problémem důkladná unifikace všech vozů při zachování konceptu interiéru z roadsteru TF, přitom je však stále přesvědčen o životaschopnosti celého projektu využívajícího hliníkové nosné struktury: „Při relativně nízkých investicích jsme mohli mít jedinečný vůz s motorem uprostřed,“ tvrdí Mitchell.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zásadním bodem byl vývoj hliníkové struktury, jenž měl přijít na 52 milionů liber, přičemž rozpočet byl o 2 miliony nižší. Podle Mitchella by se současný čínský majitel automobilky MG mohl k pět let starému projektu vrátit. V době, kdy na něm Mitchell pracoval (což bylo jen krátce před bankrotem značky), byly stále vyvíjeny intenzivní kroky k tomu vrátit vozy koncernu MG Rover na americké trhy a najít pro ně další, nová odbytiště, k čemuž ale nakonec již nedošlo.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro pořádek vzpomeňme, že prvním zcela novým sportovním vozem MG po skončení výroby typu MG B v osmdesátých letech se stal roku 1995 model MGF. To se však již dělo pod taktovkou společnosti Rover Group, jež po šest let patřila německé společnosti BMW. Ta se rozhodla v květnu roku 2000 Rover Group odprodat skupině Phoenix Consortium, ovšem bez značek Land Rover a Mini. Společnost byla přejmenována na MG Rover a pod značkou MG několik let vyráběla sportovní varianty vozů Rover, vesměs vyvinutých ještě za éry BMW. Jednalo se o modely MG ZR (Rover 25), MG ZS (Rover 45) a MG ZT/ZT-T (Rover 75). V roce 2002 byl modernizován roadster MGF a zároveň byl přeznačen na MG TF. Karosérie byla vyztužena, vzduchové pérování Hydragas nahradily konvenční vinuté pružiny a vůz doznal drobných změn na karosérii i v interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model MG TF se neprodával špatně, dokonce se pro rok 2007 uvažovalo o zahájení montáže v oklahomském Ardmoreu. Záhy bylo ale jasné, že společnosti MG Rover končí práva na výrobu typů Rover 25 a 75. Vedení společnosti Pricewaterhouse Coopers, která tehdy MG Rover Group spravovala, ale věřila, že to bude právě modernizovaný vůz MG TF, jenž celou skupinu zachrání. V roce 2005 však firma MG Rover ohlásila bankrot a její zbylá aktiva odkoupila čínská společnost Nanjing Automobile Group.

Tato automobilka má v Číně tradici delší než šedesát let a plánuje obě britské značky zachovat. Zda se jí to podaří, to je zatím ve hvězdách. V plánu má však návrat k modelu Roveru 75, neboť si s patentovými právy BMW příliš hlavu neláme, takže je pravděpodobné, že zvratům okolo značek MG nebo Rover z posledního desetiletí není zdaleka konec...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků