Mezi nejmladšími a nejstaršími ojetinami dominují VW, Audi a BMW

Vynecháme-li dominantní pozici mladoboleslavských vozů v celkových prodejích ojetých automobilů, v kategorií ojetých aut do jednoho roku a nad 15 let hrají prim především německé značky.

Těm věří jak obchodníci s bazarovými vozy, tak individuální zákazníci.  Zvláště mezi „popelnicemi“, tedy vozy staršími patnácti let, jsou volkswageny, audiny a bavoráky na prvních místech.

Statistiky letošních dovozů to jednoznačně prokazují. Svaz dovozců automobilů člení dovezené ojetiny do 6 kategorií – do 1 roku, do 3 let, do 5 let, do 10 roků, do 15 roků a nad 15 let.

Zatímco v registracích aut ve stáří 3 až 15 let jednoznačně vítězí Škoda, částečně i Ford, v nejmladších a nejstarších vozech převažují výše zmíněné tři automobilky.
V registracích vozů do jednoho roku stáří sice škodovky obsadily první pozici v únoru a březnu, ale v závěsu (až na únorovou druhou příčku Fordu) se vždy do první pětky protlačilo Audi, BMW a VW. Například v lednu 2013 se zaregistrovalo v ČR 34 ojetých BMW, 30 Audi a 26 VW. Škoda byla třetí s 28 kusy.

V únoru 2013 byla na prvním místě mezi ojetinami do 1 roku Škoda s 34 vozy, na druhém výjimečně Ford s 28 kusy, ale za ní se seřadil VW, BMW a Audi s 21, 20 respektive 17 automobily. V březnu sice opět dominovaly škodovky, druhé až čtvrté místo patřilo BMW, VW a Audi.

Signalizuje to, že ne moc používané německé luxusní vozy se vyplatí za výrazně nižší cenu a v dobrém stavu i přes všechny poplatky pořídit u zahraničních prodejců a bazarů.

Zajímavé také je, že v dovážených autech do jednoho roku stáří figuruje často i značka Volvo, která se naopak ve starších kategoriích mezi desítkou nejregistrovanějších značek už vůbec nevyskytuje.

V již zmiňované skupině ojetin nad 15 let padá pravidelně Škoda do spodních pozic v Top 10, na stupních vítězů se letos v lednu až březnu umístil VW, Audi a BMW (s výjimkou února, kdy druhou nejdováženější ojetinou nad 15 let byl Peugeot.

Každopádně zájem o tyto značky v nejstarších autech svědčí o poměrně vysoké důvěře ve spolehlivost těchto výrobců. A také o tom, že ten, kdo má hluboko do kapsy, si za relativně malý peníz pořizuje auto, které by mu bylo jinak zcela nedostupné.

Zajímavostí letošních dovozů ojetin ještě je, že mezi více než patnáctiletými auty je v první desítce značka Suzuki, kterou v mladších vozech české registry vůbec nezaznamenaly.

Nejpočetnější věkovou kategorií letošních dovozů jsou auta ve „věku“ od 5 do 10 let. Ta tvořila 30,33 procent všech registrací.

Počty registrovaných ojetin (leden až březen 2013)

Do 1 roku stáří:

1.Škoda102 ks
2.BMW85 ks
3.VW73 ks
4.Audi72 ks
5.Mercedes-Benz51 ks

Nad 15 let stáří:

1.VW242 ks
2.Audi103 ks
3.Peugeot91 ks
4.BMW90 ks
5.Ford80 ks


 

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků