Mezi 5 nejprodávanějších ojetin v ČR dle věkových kategorií se vešlo jen 6 značek a 10 modelů vozů

Češi mají při výběru ojetých automobilů jasno. Společnost AAA AUTO uskutečnila průzkum pěti nejprodávanějších ojetin ve čtyřech věkových kategoriích jednotlivě pro muže i ženy. Na celé čáře zvítězila tuzemská Škoda následovaná značkami Ford a Volkswagen. Do pomyslného žebříčku se vešel i Renault a Citroen. Muži volí nejčastěji prostorné a výkonné hatchbacky či vozy combi, ženy upřednostňují menší a praktická auta.

Výsledky ankety TOP 5 nejprodávanějších ojetin v ČR vycházely z průzkumu kupujících ve čtyřech věkových kategoriích (18 – 28 let, 29 – 45 let, 46 – 63 let, 63 let a více) rozdělených podle pohlaví. Údaje platí pro poslední rok. U mužů jasně zvítězila Škoda Octavia, která s přehledem dominovala hned ve třech věkových kategoriích, jen ve skupině 63 let a více se umístila na druhém místě. Předstihla ji zde pouze Škoda Fabia, a to zejména díky nižší ceně a menším nárokům seniorů na vozy. Zatímco u mužů Fabia obsazovala, až na poslední zmíněnou výjimku, druhé místo, v ženské kategorii obsadila všechna prvenství.

V závěsu za škodovkami si své pozice pevně drží značky Ford a Volkswagen, jejichž modely Focus, Mondeo, Passat a Golf jasně opanovaly 3. – 5. pozice. Konkurovat těmto třem značkám dokázala jen trojice francouzských zástupců. V kategorii žen ve věku 46 – 63 let se na 3. příčku protlačil Peugeot 206, zatímco v mužské kategorii 63 let a více obsadily 3. – 5. místo modely Renault Laguna, Renault Thalia a Citroen Saxo.

Hatchback v podobě nejoblíbenější Škody Octavia anebo vozy combi u dalších značek převládají s přehledem ve všech mužských kategoriích. „Tím se jasně potvrzuje způsob, jakým muži vozy vybírají. Volí velká a pokud možno výkonná auta“, vyjadřuje se k upřednostňovaným volbám českých řidičů generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. „Ženy volí zejména menší a praktické kompaktní vozy s moderním vzhledem, u kterých nerozhoduje výkon či značka. Ohlížejí se především na bezpečnost, ale také na detaily“, doplnila Topolová.

Průměrná cena ojetého vozu na českém trhu se letos v pololetí meziročně zvýšila na 198 000 Kč, přičemž český muž v produktivním věku symbolizující první tři kategorie, tedy 18 – 63 let, utratí za ojetý vůz podle výsledků v anketě TOP 5 nejprodávanějších vozů v průměru 126 000 Kč. Ženy zaplatí o 10 tisíc méně. Celková průměrná cena prodávaného vozu v AAA AUTO je v současné době 179 104 Kč a vzrostla oproti poslednímu čtvrtletí roku 2013 již o 16 procent.

Průměrné stáří vozů v AAA AUTO činí 6 let. Nejoblíbenější barvou je, stejně jako u nejprodávanější ojetiny celkově za rok 2013, stříbrná, která získala až na jednu výjimku všechna 1. a 2. místa ve všech kategoriích. Mezi další oblíbené barvy patří zejména černá a modrá.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků