Meyers Manx V: slavná pouštní buggy plánuje návrat, s elektromotorem

Na počátku tohoto tisíciletí obnovená značka Meyers Manx plánuje zahájení výroby zcela nového modelu, jenž by měl navázat na legendární předlohu z šedesátých let…

Originální vozy Meyers Manx v Kalifornii stavěla firma Bruce F. Meyerse v letech 1964 až 1971. Extravagantní konstruktér, stavitel lodí a umělec u nich vycházel z tehdy snadno dostupné a levné techniky VW Brouk, přičemž jeho záměrem bylo vyrábět lehké vozíky pro pouštní závody. Jeho záměry se bohatě naplnily a buggy Meyers Manx se objevily v desítkách filmů a staly se předlohou celé řady podobně koncipovaných staveb z celého světa. Z poslední doby připomeňme alespoň obojživelný WaterCar Gator.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériová výroba nových elektromobilů Meyers Manx V by se měla rozběhnout v následujících týdnech

Sada nových prototypů Meyers Manx V sdílí se svým předchůdcem prostorovou konstrukci z ocelových trubek, ale povrchové díly jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů a lité ráfky mají průměr 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Výraznou novinkou je však náhrada konvenčního spalovacího motoru obligátním elektromotorem. Ten dosahuje výkonu 62 kW a 780 kg vážícímu vozíku umožní dosáhnout rychlosti 100 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků