Meyers Manx V: slavná pouštní buggy plánuje návrat, s elektromotorem

Na počátku tohoto tisíciletí obnovená značka Meyers Manx plánuje zahájení výroby zcela nového modelu, jenž by měl navázat na legendární předlohu z šedesátých let…

Originální vozy Meyers Manx v Kalifornii stavěla firma Bruce F. Meyerse v letech 1964 až 1971. Extravagantní konstruktér, stavitel lodí a umělec u nich vycházel z tehdy snadno dostupné a levné techniky VW Brouk, přičemž jeho záměrem bylo vyrábět lehké vozíky pro pouštní závody. Jeho záměry se bohatě naplnily a buggy Meyers Manx se objevily v desítkách filmů a staly se předlohou celé řady podobně koncipovaných staveb z celého světa. Z poslední doby připomeňme alespoň obojživelný WaterCar Gator.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériová výroba nových elektromobilů Meyers Manx V by se měla rozběhnout v následujících týdnech

Sada nových prototypů Meyers Manx V sdílí se svým předchůdcem prostorovou konstrukci z ocelových trubek, ale povrchové díly jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů a lité ráfky mají průměr 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Výraznou novinkou je však náhrada konvenčního spalovacího motoru obligátním elektromotorem. Ten dosahuje výkonu 62 kW a 780 kg vážícímu vozíku umožní dosáhnout rychlosti 100 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků