Městská policie by mohla přijít o možnost měřit rychlost v obcích

Městští strážníci by v budoucnu mohli přijít o možnost měřit rychlost v obcích. Počítá s tím návrh, který hodlá předložit poslanec Bronislav Schwarz. Kromě městských policistů by se měl zredukovat také počet různých radarů, které má městská policie rovněž na starost. 

Zajímavosti | Život řidiče

Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

S informací přišla MF Dnes a idnes.cz. Schwarz chce, aby rychlost měřila státní policie, podle jeho názoru byla městská policie zřízena z jiného důvodu. O změně, která má být součástí zákonu o obecní policii, je údajně ochoten jednat i Dan Ťok. 

Pokud bude návrh nakonec schválen, nelze očekávat, že řidiči budou moci jezdit více v klidu a že nebudou pod dohledem všudypřítomných radarů. Už pouze kvůli finančním prostředkům plynoucím právě z různých drobných pokut. Například podle jedné starší statistiky došlo od června 2013 do května 2014 pouze na území Prahy k 241 225 případů překročení maximální povolené rychlosti a 99 % z toho měly na svědomí právě různé radary. Jejich správu by mohla převzít například dopravní policie. 

Život řidiče | Statistiky

Praha: Podívejte se, kde dostávají řidiči nejčastěji pokuty za rychlost

Zákaz měření rychlosti pro městskou policii chtěl už začátkem roku převést do reality také senátor Jaroslav Kubera, ten ale se svým návrhem neuspěl. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků