Město Milán bude platit lidem za to, že nepojedou do centra autem

13 komentářů

Antiautomat
15. prosince • 18:48

1.5 eura na cely den na cestu do prace a naspat? Ked si vezmem ake je to velke mesto, to maju tu MHD pomerne lacnu. No a co sa tyka smirovania...to, ze sa bezne smiruju a nahravaju telefony a telefonaty a to bez toho ay sa Vas niekto na nieco pytal, to nevadi? Aj ked uznavam, obchod s informaciami z tych skriniek bude slusny artikel..

Fantomas
15. prosince • 19:20

S mobily to přece jen není tak úplně stejné. Mobily provozuje soukromá společnost a každý zákazník tak nějak musí počítat s tím, že když využívá majetek a služby soukromé společnosti, že to není zadarmo a že to má určité nevýhody (i když v demokratické společnosti 21. století by nějaké zálohování soukromé komunikace nemělo existovat). Ale státní a veřejné instituce by tohle dělat neměly už vůbec.

st
15. prosince • 15:49

Co to udělat podstatně jednodušeji? A to udělat MHD zdarma a nemusí se nic vymýšlet s černými skříňkami, odpadnou kontroly a spousta lidí dobrovolně začne cestovat MHD.

Fantomas
15. prosince • 19:12

Důvod bude nejspíš i ten, že by to bylo jednodušší, ale nešlo by se přisát na veřejné peníze. Takové množství potenciálně tekoucích peněz se prostě nesmí nechat nevyužité :-)

Vegasgeek
15. prosince • 17:38

Jo, takze se pak budou muset delit o jizdu MHD jeste s bezdomovcema a podobnou haveti. To uz tim duplem budou jezdit autem.

st
16. prosince • 13:40

S bezdomovci by se to dalo vyřešit jednoduše. Tak jak to je např. v přepravním řádu v Praze, kde z dopravy jsou vyloučeny osoby podnapilé a jinak narušující veřejný pořádek. Chápu, že pro takovou MP je jednodušší dávat botičky či měřit někde za bukem, než řešit takovéto osoby ze kterých očividně nic nekápne.

dghdfg
15. prosince • 9:26

Bez ohledu na zde řešený problém bych se z principu za 42 Kč denně nenechal šmírovat, jestli a kde jezdím autem.

Fantomas
15. prosince • 9:50

Souhlas. Přesto se vsadím, že se najde mnoho lidí, kteří se šmírovat bez okolků nechají.
Dokonce se dá takovýhle plán považovat za experiment (jedno velkoměsto je velmi dobrý vzorek) pro ověření toho, jak moc jsou lidé na šmírování zvyklí, jak moc jim to bude/nebude vadit a jestli jsou ochotní sami sebe prodat.

jehoVista
15. prosince • 11:40

Spis si rikam, ze ted si auto poridi i lide, kteri ho dodnes nemeli.

Fantomas
15. prosince • 12:06

Kolik vlastně stojí v Miláně "vlastnictví" auta? Registrace, pojištění,... Koupit pět pleček, postavit je do kopřiv a kasírovat poplatek: 42 x 5 x 20 je 4200 Kč měsíčně a 50.400 Kč ročně.
To zaplatí například provoz dvou aut, rodina pak může jezdit zadarmo, na náklady města :-)

jehoVista
15. prosince • 12:16

A az jim dojde jakou hovadinu vymysleli, tak zavedou jeste prispevek pro lidi bez auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
15. prosince • 12:23

Příspěvek na nákup nového auta :-)

puk123
15. prosince • 13:22

Pošlu jim číslo účtu, ať mi taky posílají ten denní příspěvek za dny, kdy do jejich centra nepojedu. :-)

Doporučujeme

Články odjinud