Město Milán bude platit lidem za to, že nepojedou do centra autem

Evropa nenávidí auta, i když na starém kontinentu automobilový průmysl zaměstnává asi 2,4 milionu lidí (každý stý člověk v EU v něm pracuje) a tvoří 1,5 % hrubého domácího produktu. Pokud připočítáme zaměstnanost navazující přímo na automobilový průmysl, dostaneme celkové číslo přes osm milionů pracujících.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Přesto Evropa všechno proto, aby s nimi lidé nejezdili. Tak třeba Londýn a další města zavádí poplatky za vjezd do centra (pochopitelně v zájmu „ekologie“), Paříž chce zase zavést plošný rychlostní limit tak nízký, že už auto přestane dávat smysl a třeba v Hamburku zvažují možnost auta zakázat úplně.

S trochu jiným přístupem ale vyrukovala Itálie, respektive město Milán. To chce lidem dávat peníze za to, že nebudou jezdit autem. Příspěvek má činit 1,5 eura (42 korun) denně, což má pokrýt náklady na hromadnou dopravu do města a z města.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Město se spojilo s pojišťovnami a výrobcem tzv. černých skříněk, který by se staral o sbírání dat. Prostě budete mít v autě krabičku, která zjistí, jestli autem jedete, nebo ne. A když ne, dostanete za každý pracovní den peníze.

Otázkou je, proč lidé raději jezdí autem než hromadnou dopravou. Třeba to není jenom o lenosti, ale hlavně o efektivitě, pohodlí a času. A ve výsledku i o penězích. Nebo vám snad někdo v práci platí tři hodiny přesčas za to, že vysedáváte v autobuse a mrznete na zastávce?

zdroj: Financial Times

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků