Město Milán bude platit lidem za to, že nepojedou do centra autem

Evropa nenávidí auta, i když na starém kontinentu automobilový průmysl zaměstnává asi 2,4 milionu lidí (každý stý člověk v EU v něm pracuje) a tvoří 1,5 % hrubého domácího produktu. Pokud připočítáme zaměstnanost navazující přímo na automobilový průmysl, dostaneme celkové číslo přes osm milionů pracujících.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Přesto Evropa všechno proto, aby s nimi lidé nejezdili. Tak třeba Londýn a další města zavádí poplatky za vjezd do centra (pochopitelně v zájmu „ekologie“), Paříž chce zase zavést plošný rychlostní limit tak nízký, že už auto přestane dávat smysl a třeba v Hamburku zvažují možnost auta zakázat úplně.

S trochu jiným přístupem ale vyrukovala Itálie, respektive město Milán. To chce lidem dávat peníze za to, že nebudou jezdit autem. Příspěvek má činit 1,5 eura (42 korun) denně, což má pokrýt náklady na hromadnou dopravu do města a z města.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Město se spojilo s pojišťovnami a výrobcem tzv. černých skříněk, který by se staral o sbírání dat. Prostě budete mít v autě krabičku, která zjistí, jestli autem jedete, nebo ne. A když ne, dostanete za každý pracovní den peníze.

Otázkou je, proč lidé raději jezdí autem než hromadnou dopravou. Třeba to není jenom o lenosti, ale hlavně o efektivitě, pohodlí a času. A ve výsledku i o penězích. Nebo vám snad někdo v práci platí tři hodiny přesčas za to, že vysedáváte v autobuse a mrznete na zastávce?

zdroj: Financial Times

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků