Měřítko své třídy: nové Audi Q7

Velké SUV představuje inovativní řešení v oblastech lehké konstrukce, pohonu, podvozku, informačních a zábavních systémů, konektivity a asistenčních systémů. Cestující jsou v prostorném interiéru hýčkáni luxusním komfortem.

Až o 325 kilogramů nižší hmotnost

Základní verze nového modelu Audi Q7* má díky důsledně realizovanému konceptu lehké konstrukce značky Audi pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pod hranicí dvou tun. V porovnání s předchůdcem je nové Audi Q7 v závislosti na motoru až o 325 kilogramů lehčí. Jen inovativní konstrukcí karoserie s využitím rozmanitých materiálů se podařilo ušetřit 71 kilogramů, s vnějšími díly karoserie (hliníkové dveře) dokonce 95 kilogramů. S délkou 5,05 metru, šířkou 1,97 metru a výškou 1,74 metru (s ocelovým odpružením) je nové Audi Q7 velkým vozem – ale nejlehčím ve své třídě.

Jízdní dynamika: Souhra všech komponentů

Pro SUV neobvykle sportovní jízdní dynamika je výsledkem dokonalého sladění všech oblastí technického vývoje. Hnací síla agregátů s harmonickou výkonovou charakteristikou je přenášena na vozovku téměř beze ztrát díky vyspělé konstrukci podvozku. Tato souhra je ideálním východiskem pro dosažení dynamických jízdních vlastností, které připomínají limuzínu, ať se jedná o jízdu po dálnici nebo silnici plné zatáček. Významný podíl na tom mají také pohon všech kol quattro, rychle řadicí převodovka tiptronic a nízká hmotnost vozu. Vývojáři přitom nespustili ze zřetele, kromě požadovaného dynamického charakteru, ani jízdní stabilitu mimo zpevněné cesty. Audi Q7 tak podává přesvědčivé výkony v jakémkoli terénu.

Luxusní salonek: Nejprostornější interiér v segmentu

Po otevření dveří čeká na cestující interiér s charakterem luxusního salonku. Všechny barvy a materiály jsou vzájemně pečlivě sladěny. Před sedadlem spolujezdce vpředu se pne nepřerušovaný pás výdechů ventilační soustavy napříč přístrojovou deskou, čímž zdůrazňuje velkorysou prostornost interiéru. Dvoudílná ozdobná obložení jsou zasazena do decentních rámečků, za tmy jsou kontury interiéru zvýrazněny na přání dodávanými tenkými světlovody.

Všechny spínače a ovládací prvky jsou v ideálním dosahu ruky řidiče. Díky rozmanitým možnostem nastavení sedadel naleznou cestující snadno velmi komfortní polohu sezení. Pro nové Audi Q7 jsou k dispozici četné varianty sedadel, včetně anatomického sedadla s nastavitelnými bočními polštáři a funkcemi klimatizace a masáže. Mnohostrannost Audi Q7 se zrcadlí také v sériově dodávaných třídílných opěradlech sedadel ve druhé řadě, která jsou samostatně sklopná, nebo v třetí řadě sedadel, která se dodává na přání a zahrnuje nyní elektrické ovládání. Kromě ovládacího systému MMI je dalším prvkem výbavy na přání digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit. Jeho displej TFT s úhlopříčkou 12,3 palce nabízí propracovaná grafická zobrazení, přičemž ovládání probíhá prostřednictvím multifunkčního volantu. Jako doplněk si mohou zákazníci na přání objednat průhledový displej HUD (Head Up Display), který promítá nejdůležitější informace na čelní okno.

V pětimístném provedení nabízí zavazadlový prostor základní objem 890 litrů, maximálně to je 2075 litrů.

Průkopnický: Informační a zábavní systém s MMI all-in-touch

Na přání může být na konzole středového tunelu umístěn nově vyvinutý ovládací systém MMI touch. Řidič a spolujezdec vpředu mohou psát na velkou skleněnou plochu, měnit měřítko zobrazení, procházet seznamy. Každé zadání je potvrzeno haptickou odezvou, kterou příslušná osoba vnímá svým prstem. Jednoduchá logika ovládání systému MMI zaručuje intuitivní ovládání, včetně inteligentního textového vyhledávání. Hlasové ovládání reaguje i na povely pronášené běžnou hovorovou řečí – například: „Kde mohu natankovat?“

Vrcholným informačním a zábavním systémem v novém Audi Q7 je MMI Navigation plus, který používá komponenty druhé generace modulárního informačního a zábavního systému s prvotřídním výpočetním výkonem. V kombinaci s modulem Audi connect mohou cestující surfovat po internetu na přenosných přístrojích prostřednictvím integrovaného hotspotu WLAN. Modul LTE umožňuje navíc využívat internetové služby Audi connect. Z mnoha nových služeb v tomto portfoliu zasluhuje zvláštní zmínku Audi smartphone interface, rozhraní, které propojuje chytré telefony s operačními systémy iOS a Android s monitorem MMI.

Pro fanoušky hi-fi jsou na přání k dispozici audiosystémy Bose nebo Bang & Olufsen s novým prostorovým zvukem, který otvírá netušené dimenze zážitků z poslechu. Vrcholný audiosystém Bang & Olufsen zahrnuje 23 reproduktorů a disponuje zesilovačem o výkonu 1920 W. Na opěradla sedadel vpředu lze na přání připevnit dva tablety Audi, které slouží jako flexibilní zábavní systém pro cestující vzadu. Je to další progresivní řešení značky Audi.

Motory: Dvě třílitrové jednotky V6 a hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení rozšíří v průběhu dubna příštího roku motorizace 3.0 TDI o výkonu 160 kW (218 k)

Nové Audi Q7 přichází na český trh se dvěma rozsáhle modernizovanými motory V6. Velké SUV zrychlí s motory 3.0 TDI o výkonu 200 kW (272 k) a 3.0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy, resp. 6,1 sekundy. Turbodiesel spotřebuje průměrně pouhých 5,7 litru paliva na 100 kilometrů (149 g CO2 na km) – o 23 procent méně než u předchůdce. V dubnu přištího roku nabídku motorizací rozšíří i velmi hospodárná druhá verze motoru 3.0 TDI (předběžné údaje) s výkonem 160 kW (218 k) a spotřebou paliva 5,5 litru na 100 kilometrů (144 g CO2 na km).

Model Audi Q7 3.0 TDI e-tron quattro, který bude uveden do prodeje později, má emise CO2 dokonce jen 46 gramů na kilometr. První hybridní vůz na světě s možností vnějšího nabíjení, vznětovým šestiválcem a pohonem všech kol quattro kombinuje motor 3.0 TDI s výkonným elektromotorem. Jeho systémový výkon činí 275 kW (373 k), dojezd s čistě elektrickým pohonem je v kombinovaném režimu EU až 56 kilometrů.

Soubor vyspělých konstrukčních řešení – od suverénních motorů, nové osmistupňové převodovky tiptronic a vylepšeného trvalého pohonu všech kol quattro až po nízké těžiště a zcela nově koncipovaný podvozek s lehkou konstrukcí – dává novému Audi Q7 do vínku agilní a zároveň komfortní jízdní vlastnosti. Elektromechanický posilovač řízení a mnohostranný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select jsou součástí sériové výbavy, na přání se dodává vzduchové odpružení adaptive air suspension. Naprostou novinkou je řízení všech kol, u něhož jsou zadní kola natáčena v závislosti na jízdní situaci o několik stupňů ve stejném směru jako přední kola nebo v opačném směru.

High-tech v podání Audi: Asistenční systémy

Nové Audi Q7 nabízí v současnosti ze všech sériově vyráběných vozů nejširší paletu asistenčních systémů, z nichž mnohé jsou zcela nové. Prediktivní asistent efektivity pomáhá řidiči snižovat spotřebu paliva, adaptivní tempomat adaptive cruise control s asistentem pro jízdu v dopravní koloně mu usnadňuje jízdu v popojíždějící dopravě na silnicích, které jsou v dobrém stavu. Mezi další inovace patří asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání, asistent pro vystupování a asistent pro jízdu s přívěsem. Velké SUV s logem čtyř kruhů je všestranným vozem pro rodinu, podnikání i volný čas a suverénním společníkem pro cestování po jakýchkoli silnicích a cestách.

Design: Výrazný a markantní

Velké SUV interpretuje charakteristické stylistické prvky značky Audi a modelů Q. Prostorově tvarovaná maska chladiče Singleframe s masivním rámečkem je dominantním prvkem na přídi. Světla pro denní svícení s výrazným tvarem dvojitého šípu jsou nezaměnitelnou součástí sériových světlometů LED a Matrix LED, která jsou dodávána na přání. Kola jsou zdůrazněna výrazně tvarovanými podběhy kol a ramenní linií, zadní výklopné víko přesahuje střešní sloupky D. Celek završují nová řešení, jako jsou ozdobné lišty ve spodní části dveří.

Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků