Měřit rychlost už nestačí. Bude se sledovat také hluk?

Kamery, radary, úseková měření a tak dále. Všechno to dobře známe a asi se shodneme, že v mnohých případech jde spíše než o reálné zvýšení bezpečnosti o vydělávání peněz. Doteď nechápu, proč jsou na některých pražských silnicích omezení na 50 km/h ještě k tomu sledované úsekovým měřením. Ale to si nechme třeba na jindy.

V kanadském Calgary se pustili ještě dále. Kromě obvyklých postupů a represí určených proti „pirátům silnic“ je v tomto městě testován další systém, který bude nově sledovat hluk projíždějících vozidel. Novinka se jmenuje Noise Snare, přičemž princip funkce je velmi podobný klasickým kamerám.

Jakmile zařízení zjistí vyšší hlasitost než která je nastavena, projíždějící vozidlo natočí na krátké video doplněné o stero zvuk. K tomu pak přidá ještě informace o místě, čase a samozřejmě také naměřené hlasitosti v decibelech. Záznam se uloží na standardní DVD. Přehrát si ho tak můžete na jakémkoliv DVD přehrávači nebo počítači.

Celý záležitost je údajně zaměřena především na pochytání tunerů, kteří si standardní výfuk vyměňují za sportovní a nadměrně hlučnou alternativu. V případě Calgary jde o pilotní projekt, který má naplno začít fungovat v polovině příštího roku. Vskutku zajímavý způsob, jak dostat z motoristů další peníze. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků