Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

39 komentářů

Hlinda
7. listopadu • 20:21

:-)
Na to mám jedno řešení. Jezdit podle požadavků státu na rychlost.
Obce a města: 45-50km/h tacho - striktně až ke značce konec obce
Dálnice: cca 100-110km/h tacho
Okrsky: 80-90km/h tacho
To všechno mi kouzlí kouzelnou spotřebu a ještě mám jistotu, že nedostanu pokutu.
Jen je divné, že mě všichni a všude předjíždějí. A občas i docela nebezpečně.
Speciálně ve zúžení na dálnici kde je malý levý pruh, když to sypu 70-80km/h tacho tak se tam spousta lidí neováží vjet na předjetí.

Zelí
5. září • 19:28

Takže jenom protlačil Anoťok smlouvu s kapschem pokračuje dohodnutý přísun peněz do kapsche návrhem na placení mýta osobními auty.
Se zdůvodněním, že jde o spravedlivé nastavení podmínek......... voliči Anofertu si mohou blahopřát.

logika
2. září • 21:47

Opravdu je to 80.000 řidičů anebo jen 80.000 přestupků?
a) Když by např. tu rychlost překročili třeba řidiči jedoucí z Německa na jih dovolenou cestou tam i zpět, tak by to bylo pořád 80.000 přestupků, ale jen 40.000 řidičů (pokud by řídil tam i zpět stejný řidič a spáchal stejný přestupek).
b) Kdyby tam někdo jezdil pravidelně 2x každý den (jednou tam a jednou zpět) a rychlost by pokaždé překračoval, pak by za toho 2,5 měsíce měl zhruba 80 přestupků a už by takových řidičů bylo jen 10.000.
c) Nebo by tam někdo mohl jezdit schválně rychle tam i zpět pořád dokola a pak by 80.000 překročení rychlosti za 2,5 měsíce spáchal pouze jediný řidič (ale to by se musel opravdu hodně snažit).Zkrátka se dá logicky předpokládat, že v některých případech při opakovaném přestupku řídila stejná osoba a proto počet skutečných řidičů bude menší. Nebo je ten počet řidičů opravdu 80.000 a kolik přestupků v daném úseku asi tak každý z nich spáchal - jeden, dva či více?

Lord Owl
5. září • 21:48

zbývá se ještě optat na ekonomickou statistiku věci:- kolik úředníků to musí zpracovávat (kolik padne na jejich mzdy)
- kolik to stojí na pronájmu kanceláří, papíru, toneru a dalších režijí, včetně poštovních nákladů
- kolik bylo uloženo pokut za správní delikty, resp. určených částek
- kolik z určených částek a pokut bylo reálně uhrazeno
- jaké jsou náklady na vymáhání nezaplacených pokut za správní deliktyaž se to sečte poctivě jako náklady ve firmě, může stát jet jako firma, pane Ťok.

logika
2. září • 21:52

v b) je překlep, má tam být samozřejmě jen 1.000 řidičů (každý s 80 přestupky).

pcwifi
2. září • 20:02

pokud tam nekdo neco dela, fajn... 80km ma smysl. Ale dyt tam se dela jen halabala, coz uz nikdo nevidi z tech poseru nahore.

Vladik
2. září • 18:24

Tady se aspoň ví, že se měří. To i nás opravovali 500m úsek, dali tam 30 a samozřejmě měřili i když tam nikdo nemakal, což bylo dost často. Ale ne v křoví ale hezky z vrtulníku. Mě se to netýkalo, ale slyšel jsem že na to dojelo minimálně 200 lidí. Jako 30km/h na hlavním tahu kde se zrovna nedělá je zvěrstvo ale otočit ty 4 značky směr příkop je taak složité.

Hlinda
7. listopadu • 20:27

Jj, to jsem zažil jednou na silnici první třídy. 30km/h, práce na silnici. Asi 3km.
Bylo v neděli odpoledne. Nikde nikdo. Silnice opravená. Jen čekala na malování čar.
No dal jsem 50km/h tacho, ať nežeru. Když už mě asi 5 auto předjelo vysokou rychlostí, tak jsem zrychlil na 90kmh a projel to tak celé.
:-O

king014
2. září • 16:06

Co se všichni divjej. Stát se chová jako firma, prostě maximální výnosy s minimálními náklady a nejdůležitější jsou čtvrtletní výsledky plnění rozpočtu aby byly odměny pro management.

Optimista
2. září • 14:58

No dyt tak je to správně, vždyť včera si vyhodnotili, že čím více rozkopaných míst, tím více řidiči stojí a překvapivě méně bourají. Takže ideální ANOstav je vše rozkopat, místo ježdění se bude stát nebo se ani nevyjede a žádná nehoda. Pro jistotu ještě na každý patník kamera. Na to musí mít Ťokaři min. dvě vysoké školy. :-D

Vladik
2. září • 18:25

A když budou stát, dostanou pokutu, že stojí kde nemají:-D

Jig
2. září • 14:57

Takže jinými slovy: po zavedení měření je reálně o 12 nehod méně... Jen se rozdá 80.000 pokut.Ušetřeno cca 12 X 1 mil., vybráno 80.000 X 2.000... Tedy 12 mil vůči 160 mil.Jen suše konstatuji čísla jako protivahu jejich chvalozpevu jak to hezky funguje

Mirek
2. září • 15:08

Nechci hodnotit, jestli je zavedení úsekového měření dobře, nebo špatně, ale z logiky věci se ty dvě čísla, kterými tady operuješ, sčítají ve prospěch Ťoka. Ony nejdou proti sobě a už vůbec nejsou jako protiváha. ;-)

Jig
2. září • 15:18

Já to myslím spíš jako povzdech, jak za naše peníze narůstá aparát, který nás automaticky hlídá a pokutuje za překročení normy. To že si pak politici a jiní odpovědní překroutí čísla jak se jim hodí je stará věc. A že se to pak bude sčítat ve prospěch Ťoka nepochybuji - zvláště pokud to přihraje Kapschi stejně profesionálně jako tento víkend dodatek na prodloužení provozovatele mýtného.Neobhaju tady extrémy kdy někdo jede pilu na zuženém úseku kde je hafo ostatních aut a vytváří krizové situace. Na tyto se "jakoby" podobné systémy tvoří, ale pak to z 99% semele ty ostatní, kteří třeba místo 80 jedou 100 nicméně jsou v tom úseku sami, tedy reálná nebezpečnost nula. (nejsem potrefená husa, resp. žádná pokuta mi z těchto provizorních úseků nepřišla ani ji nečekám)

Mirek
2. září • 22:03

Tak jinak, kdyby nebyli řidiči pitomci a nejezdili v úsecích, kde se pracuje a pohybuje se dost dělníků, jako hovada, tak tahle situace vůbec nenastala. Tím jen chci říci, že ti, kterým se to nelíbí, by na toto měření docela změnili názor, kdyby měli být v kůži dělníků na dálnici. Zatím nikde jinde toto měření není, proto je zbytečné se úsekovým měřením zabývat obecně. Neřeším situaci na volných silnicích, také se rád projedu rychleji.
Každý den, co jezdím, tak vždy potkám nějakého vola za volantem a pokud se vyskytne koncentrace volů kdekoli na silnici, kde se pracuje, tak těm dělníkům vůbec nezávidím.
Nějaký týden nazpět jsem projížděl Mošnovem, tam se nepracovalo. Kdo to tam zná, tak ví, že se na vjezdu do Mošnova prodává výborná zmrzlina. Také se tam na ní zastavím, a tehdy tam stálo hodně aut, pohybovalo se tam hodně lidí, přecházeli přes cestu a najednou do Mošnova doslova vlétl idiot a hasil si to odhadem docela znatelně přes stovku. Nevím. co na to říci, ale několik lidí si myslím muselo po tomto vyměnit spodní prádlo a to asi děkovali bohu, že to neskončilo hůře.
Nevím, proč se lidé ještě diví, že se za úlety na silnicích, v takovýchto místech, rozdávají pokuty. Osobně bych tohoto dotyčného zbavil možnosti řídit auto jednou provždy.

Jig
3. září • 9:57

Obavám se ze podobná situace by nastala tak jako tak, jen extrémní případy ji pomáhají obhájit. Me nejvíce děsí ta salamova metoda - napřed vybrané úseky vyhodnotíme. Zde např snížení nehodovosti o třetinu zní skvěle (co na tom ze to přestavuje 12 nehod - z pohledu statistiky). Vyhodnotí se jako přínos a během par let je usekovka po cele dálnici - všude. Resp ty snahy o další vyber jsou ocividne a toto je první krok. Proto mi to vadí. Zvláště se současným nastavením bodového systému, kdy te pak změří o par km navíc, 2x za sebou a papíry pryč.
Když je někdo idiot a pak extrémně vytváří krizové situace (např tvůj příklad) tak ani usekovka tomu přímo nezabrání, ač ho eliminuje z provozu dříve. Me jen nedává smysl kvůli par extrémním případům udělat nástroj kontrolujíci pak většinovou společnost.V Kanadě jsem viděl v podobnych omezeni cedule: v případě ze zranite stavebního dělníka na silnici pokuta 10.000 dolaru a x let ve vezeni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
3. září • 14:28

Neobhajuji úsekové měření, ale tady to evidentně zavinili sami řidiči, když ohrožují dělníky. Někdy po novém roce byl v televizi pořad, kolik se stává dopravních nehod s pracovníky na silnicích, kteří buď jsou jako stavebníci, nebo dělají údržbu silnic. Tady bych neřešil nehody řidičů, ale kolik řidičů způsobí nehodu s dělníky na silnicích. Nikomu není bráněno, ať tam jde pracovat a ať riskuje své zdraví a živit kvůli blbovi za volantem. Pokud tam budu a srazí mne takový blb, asi mi bude fuk, že dotyčný potom bude potrestán, když já budu někde mávat křidélky.
A ty si myslíš, že nějaké takovéhle cedule zabrání tomu, aby u nás blbec jel jako, no jako blbec?
Dnes za to dostaneš také pořádný flastr a jak vidíš, kolik řidičů si z toho něco dělá.

Jig
3. září • 19:30

Otočím to. Pokud někdo pojede jako blbec, tak ty dělníky pokuta z kamer, ktera dotyčnému přijde v radu měsíců, stejne neochrání.
Nechci aby to bylo vykládáno ad absurdum ve smyslu "obětujeme par dělníků" vůbec ne. Jen mi vadí ze kvůli par rybám se líči sítě, kde zcela z principu uvíznou desítky tisíc. Resp ze je to jen další represivní nástroj zaměřeny na inkaso

Mirek
3. září • 21:53

Tak to také otočím. Všichni byli upozornění, že to je preventivní opatření na ochranu dělníků v tomto úseku, důvody byly uvedeny. Ten zmíněný pořad v tv ukazoval, jakému nebezpečí jsou dělníci vystaveni a hovořili tam i s těmi, kteří byli sraženi auty řidičů, kteří nerespektovali dopravní omezení, pokud to samozřejmě přežili. Proč si lidé stěžují, že na ně někdo něco líčí, když tady šlo evidentně o ochranu lidí, kteří tam pracují. Zapomeň na líčení a něž tam pracovat a požádej o to, aby v případě, že tam budeš, tak zrušili i tu malou ochranu, kterou pro ty dělníky udělali. Jak bys takovou situaci řešil, když ti tohle vadí. To mají říci fajn, tys tam sice jel jako prase, ale nic se naštěstí nestalo? Nebude to potom návod pro další voly? Na co nějaké pravidla, když se mohou klidně bez následků porušovat. Když jedu po cestě, kdekoli, a jedu vyšší rychlostí, tak jen na cestách bez dopravního omezení, staveb, obce.., tak také musím počítat, že když mne chytí, tak to zkrátka zaplatím a nepíšu nikde, co si to kdo dovolil. Je to moje volba, a následky si za ni ponesu sám.
Pokud tam uvíznou desítky tisíc lidí, tak asi nepochopili o co se jedná, nebo jsou zkrátka bezohlední, případně se chovají po našemu, co je zakázáno, to se musí porušovat. Vyber si.

Jig
4. září • 7:04

Se neshodneme :)
Zmíněny TV pořad jsem neviděl, chápu ze podobné pracovní prostředí je vysoce rizikové. V principu mi to měření nevadí, co mi vadí j to, ze je automatické a ze takhle postupně si připravuji pudu pro jeho plošné rozšířeni (salamova metoda). At tam klidně měří... Když je provoz nebo jen když se tam skutečně pracuje. Neoznačených mericich aut si nakoupili dost (z fondu prevence který platíme v povinném ručení). Vadí mi obecně ta neschopnost státu cokoliv ucinne řešit, aniž by nás ne svázána dalším pravidla, nevzali kus svobody, či nezaměřili to na vetsi vyber dani / poplatku / pokut na jedné straně a obrovským plýtváním / nekoncepcnosti na straně druhé.
(uvedu příklady, koncepce parkování v Praze - modré zóny, reálná absence p+r, pražský okruh - udělali se sjezdy které se pak zas bourali, stejne tak chtějí zakázat segmentu vjezd do prg aniž by byl napřed okruh dokončen a byla tak alternativa, přimíchávání biopaliv, ktera produkuji celkové více co2 než ropná paliva, dlouhodobě nicí motory, a třešnícka na dortu: díky jejich masivnímu pěstování to zdražuje potraviny,.... A aleje dalších. Tedy když se tu reálné připravuje další bič na řidiče (ač se nyni - ostatně jako vždy - schovává za Bohu líbí účel ... Tentokrate v ochraně i stavebních dělníků), tak se nediv ze neskacu radosti.

Mirek
4. září • 10:46

Ale to, co uvádíš, je už naprosto jiné téma a je to na jinou debatu To je o plýtvání, aroganci a lenosti státu, jak sám uvádíš, něco pořádně dělat, to nemá s tímto nic společného. Toto je řešení problému jediného případu v celé republice. Jestli se někdo do budoucna rozhodne úsekové měření zavést jako nějaký standard, to teprve uvidíme.
Včera jsem projížděl Ostravou, po Rudné, je to v podstatě rovný úsek, a vedle obchodního centra Shopping Park je zúžení, čtyři pruhy jsou vměstnány do třech pruhů, jeden je namalován na krajnici, pracuje se tam, rychlost omezená a co nevidím, několik set metrů před zúžením kolona, jelo se krokem, před námi policejní majáky a ve zúžení dopravní nehoda, jestli jsem dobře viděl, tak Toyota Yaris, že by náhoda, a zrovna v tom zúžení? Nebo zase někdo nedával pozor a hasil si to tam, jako kdyby se tam nic nedělo a zúžení neexistovalo.

.
2. září • 13:40

Obecné lži a tlachy politiků, že když se zavedlo měření rychlosti s vybíráním pokut, snižila se nehodovost. Ať ukáží statistiku a uvidíme, že nehodovost je úplně stejná a jde jen o prachsprosté vybírání výpalného. Tito lháři by měli okamžitě opustit svoje posty, protože veřejně lžou svým občanům. A co se týče Ťoka, ten přišel z nejskorumpovanější stavební firmy v zemi, tak si dělat iluze, "že bude líp" je úplný nesmysl. 3-[

hihihi
2. září • 14:27

Ty statistiky za obě v článku zmíněné období nejsou zcela vhodné k porovnání. Více než polovinu 2. období byl ve špičkách zákaz jízdy kamionů, což mělo určitě vliv na snadnější průjezd a nižší riziko nehody ve zmiňovaném úseku. Takže porovnávají 2 období s odlišným provozem náhodou nebo úmyslně? ;-)

Sarcasticus
2. září • 13:08

Možná by bylo vhodné zauvažovat nejen "Odkud přijde pokuta?", ale i komu přijde pokuta? Zkrátka kolik z těch desítek tisíc řidičů bylo asi zahraničních, kteří těm upozorněním v češtině na úsekové měření neporozuměli a překročili rychlost. I kdyby místní úředníci posílali výzvu všem zahraničním provozovatelům, nejspíš to mnozí z těch cca 80.000 řidičů asi nedostanou nebo nezaplatí? ;-)

Lupo
2. září • 15:02

do zahranici rozesila policie oznameni v reci daneho statu spz auta, posila se to tamnim organum, a teprve dane organy v dane zemi si daneho majitele obeslou sami, slousi k tomu v EU databaze pro hledani odcizenych vozuje to uplne stejne jako kdys te capne stacionarni radar treba v Nemecku, po par mesicich ti domu prijde oznameni od PCR ze jsi spachal prestupek v Nemecku a mas zaplatit pokutu tam a tam na ucet v Nemecku, pokud nezaplatit, tak ti hrozi ze pokud te nekdy v budoucnu v Nemecku capnou pri kontrole, tak dokud nezaplatis tak ti zabavej auto, v Italii ti za to treba primo zabavej ridicak a zakazou dalsi jizdu, kdys neuposlechnes, rovnou te zabasnou na par dni

logika
2. září • 22:05

V článku je uvedeno: "Podněty policie pro podezření ze spáchání přestupku vyřizují příslušné obce s rozšířenou působností. " Tak ty zahraniční budou obce vracet zpět policii, aby si to rozeslala do zahraničí sama? A pak zahraničí to není jen EU, to můžou být i cizinci mimo EU nebo třeba cizí diplomaté působící v ČR s CD na registrační značce. Může někdo zabavit nebo pokutovat auto s diplomatickou značkou?

Luise
3. září • 9:52

Podstata diplomatického auta, pasu... Je ta, ze VaS nikdo nezastaví, nepokutuje.....

Antiautomat
2. září • 12:28

...problemom nie je ani tak rychlost, problemom je, skor to, ked sa nejaky blb v noci za husteho dazda zacne silou-mocou cpat dopredu. A bud skonci na tom betonovom strede pri vjazde do obmedzenia, alebo to zadupne tesne kamionom, kde sa uz nezmesti. Naposledy renault traffic, nalozeny az po strechu kadecim moznym. Kym presiel 3 obmedzenia, vyrobil aspon 10 situacii. Ked tam v noci nie je nikto, prejdem si to tacho stovkou. To priznavam. Ale necpem sa tam, kde sa nezmestim alebo ked na to nemam

Bimbo
2. září • 11:58

jestli tam mají nastavených striktních 80km/h tak tam dost často budu taky :-DAle doufám, že na úřad jim tam přijdu jako Alzák B-]

Petr
9. září • 10:19

Striktně na 80km/hod. to nastavené nebylo, byla avízované, že do správní řízení bude vedeno vůči řidičům jedoucím daným úsekem průměrnou rychlostí vyšší než 90km/hod.

Jarda
2. září • 11:52

Osobně je mi tato varianta - úsekové měření - daleko příjemnější, než policajti zalezlí za nějakým stromem. Každý se může rozhodnout zda pojede dovolenou rychlostí nebo ne. Navíc je to pro všechny stejné - nikdo není vyjmut nebo opomíjen. Tenhle systém používají i některé obce, které jsou na hlavních tazích silnic, myslím, že je to fér a v současnosti jediný funkční výmysl, jak snížit rychlost, nehodovost a vychovat řidiče....

Lord Owl
5. září • 21:42

Jardo, tyhle metody používají i obce. S nehodovostí to ovšem nemá co dělat. Je to příjem obcí, navíc se na tom pasou sponzoři politických karikatur, vedoucích ty obce, kde na ty radary kývli. Základ je umístit stacionární radar na "svůdné" místo, kde se to chce lidem pramálo dodržovat. Tohle všechno firma, co radar pronajme, ráda vytipuje, protože z toho má bakšiš. Zlodějina z veřejných zdrojů za bílého dne.

mark1656
26. dubna • 10:47

To nemění nic na faktu, že pokud se řidiči chce pramálo dodržovat předpisy ať už kdekoliv, pak má být pokutován, to je naprosto v pořádku a tedy radarů jen houšť. Proč bychom měli podlézat nezodpovědným ganuerům, kterým jsou pravidla silničního provozu u zádě.

psenda
2. září • 13:56

na druhou stranu, kazdy se muze rozhodnout zda pojede dovolenou rychlosti nebo ne i v pripade policajtu zalezlych za nejakym stromem....
Jediny rozdil je ze tady dopredu vis, ze to tam je a obvykle je to na usecich kde to dava jakysi smysl, a ne nekde treba na rovince na vyjezdu z obce...

Zelí
2. září • 11:42

To je další připravovaná agenda mistra Toka, který pracuje z pozice ministra dopravy už dva roky pro Kapsch. Je to jediné co ho ve skutečnosti zajímá. Postup je následovný :
1- přihrát zakázku na provoz mýtného systému pro Kapsch .... splněno !!
2- zavést sledování rychlosti přes mýtné brány a přihrát tuto zakázku opět pro Kapsch ... v přípravné fázi, která má dokládat užitečnost a potřebnost ..... běží !!!!
3- prosadit drakonické zvýšení pokut za rychlost tak, aby kapsch z toho měl větší profit.... již byl učiněn z jeho strany jeden přípravný pokus.... nevyšel, ale bude následovat další... v přípravě !!!.Ať žije ano a jejich ano ovce.

šofér
2. září • 12:54

Vy jste zase skočil na vlnu AntiANO, protož úsekové měření radary není prváděno přes mýtné brány, vážený pane. Pokud jste měření konkrétně v Ostrovačicích viděl, tak sjte viděl první i červenou krabici u dálnice, s upozorněním pořátek měření a pak druhou s diplayem, kde vás upozornili, že jedete rychle a třetí je značka s oznámením o konci měření. Takže asi tak.

Zelí
2. září • 15:52

Podstata věci je zcela jinde. Technické provedení zkušebních úseků je naprosto provizorní. Ono jenom podpoří argumentaci pro sledování všude kde je kapsch mýto. A tato fáze přijde... anotok má na to ještě dva roky.
Pokud se tady rozmohla definice šmejdů, tak toto ano je megašmejd.

šofér
4. září • 13:38

Jak jinde? Článek je o úsekovém měření ve zůžených pruzích, konkrétně v Osrtovačicích, takže vy tady neargunetujte hloupostmi typu co kdyby někdy!

Zelí
4. září • 16:36

Jak platí anofert. Asi slušně.

Doporučujeme

Články odjinud