Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Ministerstvo dopravy zveřejnilo statistiku měření rychlosti na opravovaném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Právě tento úsek byl prvním, na kterém byly radary spuštěny.

V období od 1. června do 15. srpna zde jelo rychleji než povolenou osmdesátkou 80 tisíc řidičů. To odpovídá 2,9 procentu aut projíždějících modernizovaným úsekem na 178. – 182. kilometru D1.

Resort zatím hodnotí měření kladně: „Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Dodržování rychlosti ve zúženích je důležité pro větší bezpečnost řidičů, plynulejší provoz na D1 a menší riziko nehod,“ hodnotí první měsíce fungování úsekového měření rychlosti ministr dopravy Dan Ťok.

Odkud přijde pokuta?

Podněty policie pro podezření ze spáchání přestupku vyřizují příslušné obce s rozšířenou působností. Ve směru na Prahu jde o obec Rosice, ve směru na Brno o obec Šlapanice. Obě města vyřizují přestupky postupně a podle prvních odhadů pokutu za rychlejší jízdu platí až 80 procent lidí, kteří dostanou výzvu k vyřešení přestupku určenou provozovateli vozidla. 

Podle policie v období s instalovaným úsekovým měřením  klesl počet dopravních nehod. K těm podle ministerstva docházelo v důsledku nezvládnutí řízení ve zúžených místech, například při nárazu do dočasných svodidel. Zklidnění dopravy v měřeném úseku nyní prý přispělo k tomu, že projíždějící riskantní manévry omezili.

Statistiky tento trend potvrzují: zatímco v období před úsekovým měřením rychlosti se stalo v obou směrech od března do května dohromady 34 nehod, po zavedení radarů se zde bouralo dvaadvacetkrát, což je o třetinu méně.

„Drtivá většina řidičů reaguje na upozornění o měřeném úseku snížením rychlosti na dovolený limit. Ubylo řidičů, kteří jej v měřeném úseku překračují výrazně nebo si vynucují uvolnění levého jízdního pruhu,“ dodává ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Do budoucna se počítá s rozšířením úsekového měření i na ostatní rekonstruované části dálnice D1. 

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků