Mercier-Jones Supercraft má být Veyronem mezi vznášedly

Chicagská společnost Mercier-Jones připravuje už pro letošní rok fantastický stroj, jenž by teoreticky mohl dostat vznášedla na ulice…

Vznášedlo v běžném provozu, to je zatím stále docela sci-fi, ovšem nelze vyloučit, že bychom se podobných strojů v praxi nemohli brzy dočkat. Žádné plány na sériovou výrobu zatím známy nejsou, ale vzpomeňme třeba projekt vznášedla Volkswagen v soutěži PCP. Nyní přichází americká společnost Mercier-Jones, jež hodlá už v letošním roce zkoušet nové osobní vznášedlo Supercraft. Do konce roku 2014 má v několika sériích vzniknout zhruba 60 těchto strojů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercier-Jones Supercraft může vypadat trochu jako automobil, ale vznáší se na vzduchovém polštáři
 

Novinka má být „Veyronem mezi vznášedly“, tedy čímsi, co se v dané kategorii obecně považuje za „nejrychlejší“. Supercraft má dosáhnout rychlosti skoro 130 km/h, což by s přehledem postačilo k překonání dosavadního rekordu v rychlosti vznášedla, jenž činí 90,53 km/h. Při cestovní rychlosti 64 km/h má Supercraft nabídnout jízdní dosah přes 190 km. Suchá hmotnost tohoto stroje má přitom činit jen necelých 320 kg a výrobce slibuje poměr tahu k hmotnosti v úrovni 0,208, což je srovnatelná hodnota jako u „neviditelného“ bombardéru Northrop Grumman B-2 Spirit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vprůběhu letošního roku prý vznikne 60 exemplářů tohoto stroje

Model Mercier-Jones Supercraft počítá s trubkovým hliníkovým rámem a karoserií z kompozitů. O pohon se postará blíže nespecifikovaná sestava li-ionových baterií, dvojice elektromotorů a dvourotorového motoru s výkonem 60 koní (44 kW), Supercraft má cestovat na vzduchovém polštáři při světlé výšce kolem 180 mm. Podle vyjádření firmy Mercier-Jones má její produkt vynikat schopností rychlých přesunů na různorodých površích včetně ledu, písku a vody.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků