Mercier-Jones Supercraft má být Veyronem mezi vznášedly

Chicagská společnost Mercier-Jones připravuje už pro letošní rok fantastický stroj, jenž by teoreticky mohl dostat vznášedla na ulice…

Vznášedlo v běžném provozu, to je zatím stále docela sci-fi, ovšem nelze vyloučit, že bychom se podobných strojů v praxi nemohli brzy dočkat. Žádné plány na sériovou výrobu zatím známy nejsou, ale vzpomeňme třeba projekt vznášedla Volkswagen v soutěži PCP. Nyní přichází americká společnost Mercier-Jones, jež hodlá už v letošním roce zkoušet nové osobní vznášedlo Supercraft. Do konce roku 2014 má v několika sériích vzniknout zhruba 60 těchto strojů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercier-Jones Supercraft může vypadat trochu jako automobil, ale vznáší se na vzduchovém polštáři
 

Novinka má být „Veyronem mezi vznášedly“, tedy čímsi, co se v dané kategorii obecně považuje za „nejrychlejší“. Supercraft má dosáhnout rychlosti skoro 130 km/h, což by s přehledem postačilo k překonání dosavadního rekordu v rychlosti vznášedla, jenž činí 90,53 km/h. Při cestovní rychlosti 64 km/h má Supercraft nabídnout jízdní dosah přes 190 km. Suchá hmotnost tohoto stroje má přitom činit jen necelých 320 kg a výrobce slibuje poměr tahu k hmotnosti v úrovni 0,208, což je srovnatelná hodnota jako u „neviditelného“ bombardéru Northrop Grumman B-2 Spirit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vprůběhu letošního roku prý vznikne 60 exemplářů tohoto stroje

Model Mercier-Jones Supercraft počítá s trubkovým hliníkovým rámem a karoserií z kompozitů. O pohon se postará blíže nespecifikovaná sestava li-ionových baterií, dvojice elektromotorů a dvourotorového motoru s výkonem 60 koní (44 kW), Supercraft má cestovat na vzduchovém polštáři při světlé výšce kolem 180 mm. Podle vyjádření firmy Mercier-Jones má její produkt vynikat schopností rychlých přesunů na různorodých površích včetně ledu, písku a vody.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků