Mercedes zaměstná více lidí na linkách místo robotů. Chce vyšší kvalitu

Různé kombinace individuálních doplňků nevyhovují montážním robotům. Místo nich tak musí nastoupit lidská síla.

Robot je skvělý vynález. Nezaspí do práce, není na nemocenské, nepřijde do zaměstnání opilý, nejde na mateřskou, nepotřebuje dvanáctkrát během pracovní doby na záchod či kouřit a nestávkuje. Automatizace má při sériové výrobě aut nezastupitelné místo, jenže všechno má své hranice. Ty teď objevil Mercedes.

Testy | Mercedes-Benz | Luxusní auta | Sedany

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Německá automobilka se rozhodla na některých úsecích naopak nahradit roboty lidskou pracovní silou. Důvod je poměrně prostý. Nová generace aut nabízí tak obrovské množství individuálních doplňků, že s tím roboti nestačí držet krok. Spolehlivější je takové doplňky montovat ručně.

Roboti se totiž neradi adaptují. Nejefektivněji podle Mercedesu pracují, když se nemusí „učit“ nové úkony. Robot pracuje nejspolehlivěji v momentě, kdy ho necháte dělat jednu a tu samou věc neustále pořád dokola. Jenže dnes sotva přijedou na výrobní lince za sebou dvě stejná auta.

Zajímavosti | Tajné | BMW | Ford | Mercedes-Benz | Volkswagen | Toyota | Byznys | Renault | Hyundai | Audi | Porsche | Ferrari | Bentley | Maserati

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Například montáž interiéru se tak u Mercedesu bez lidské práce neobejde. Těch individuálních doplňků a kombinací je tolik, že by si s tím roboti zkrátka nevěděli rady. Mercedes proto nadále věří, že je lidská ruka pro takovou práci lepší. Je flexibilnější, umí se přizpůsobit měnícím podmínkám a dokáže sama vyřešit drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozřejmě hledá i nové cesty, jak například „polidštit“ montážní roboty. Cílem je vytvořit stroj, který nebude muset pracovat za ochrannou klecí, ale bude fungovat v součinnosti s člověkem přímo na výrobní lince.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků