Mercedes zaměstná více lidí na linkách místo robotů. Chce vyšší kvalitu

Různé kombinace individuálních doplňků nevyhovují montážním robotům. Místo nich tak musí nastoupit lidská síla.

Robot je skvělý vynález. Nezaspí do práce, není na nemocenské, nepřijde do zaměstnání opilý, nejde na mateřskou, nepotřebuje dvanáctkrát během pracovní doby na záchod či kouřit a nestávkuje. Automatizace má při sériové výrobě aut nezastupitelné místo, jenže všechno má své hranice. Ty teď objevil Mercedes.

Testy | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Sedany

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Německá automobilka se rozhodla na některých úsecích naopak nahradit roboty lidskou pracovní silou. Důvod je poměrně prostý. Nová generace aut nabízí tak obrovské množství individuálních doplňků, že s tím roboti nestačí držet krok. Spolehlivější je takové doplňky montovat ručně.

Roboti se totiž neradi adaptují. Nejefektivněji podle Mercedesu pracují, když se nemusí „učit“ nové úkony. Robot pracuje nejspolehlivěji v momentě, kdy ho necháte dělat jednu a tu samou věc neustále pořád dokola. Jenže dnes sotva přijedou na výrobní lince za sebou dvě stejná auta.

Tajné | Zajímavosti | Volkswagen | Ford | BMW | Byznys | Mercedes-Benz | Audi | Renault | Toyota | Hyundai | Ferrari | Porsche | Maserati | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Například montáž interiéru se tak u Mercedesu bez lidské práce neobejde. Těch individuálních doplňků a kombinací je tolik, že by si s tím roboti zkrátka nevěděli rady. Mercedes proto nadále věří, že je lidská ruka pro takovou práci lepší. Je flexibilnější, umí se přizpůsobit měnícím podmínkám a dokáže sama vyřešit drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozřejmě hledá i nové cesty, jak například „polidštit“ montážní roboty. Cílem je vytvořit stroj, který nebude muset pracovat za ochrannou klecí, ale bude fungovat v součinnosti s člověkem přímo na výrobní lince.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků