Mercedes zaměstná více lidí na linkách místo robotů. Chce vyšší kvalitu

Různé kombinace individuálních doplňků nevyhovují montážním robotům. Místo nich tak musí nastoupit lidská síla.

Robot je skvělý vynález. Nezaspí do práce, není na nemocenské, nepřijde do zaměstnání opilý, nejde na mateřskou, nepotřebuje dvanáctkrát během pracovní doby na záchod či kouřit a nestávkuje. Automatizace má při sériové výrobě aut nezastupitelné místo, jenže všechno má své hranice. Ty teď objevil Mercedes.

Testy | Mercedes-Benz | Sedany | Luxusní auta

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Německá automobilka se rozhodla na některých úsecích naopak nahradit roboty lidskou pracovní silou. Důvod je poměrně prostý. Nová generace aut nabízí tak obrovské množství individuálních doplňků, že s tím roboti nestačí držet krok. Spolehlivější je takové doplňky montovat ručně.

Roboti se totiž neradi adaptují. Nejefektivněji podle Mercedesu pracují, když se nemusí „učit“ nové úkony. Robot pracuje nejspolehlivěji v momentě, kdy ho necháte dělat jednu a tu samou věc neustále pořád dokola. Jenže dnes sotva přijedou na výrobní lince za sebou dvě stejná auta.

Zajímavosti | Tajné | Volkswagen | Ford | Byznys | Mercedes-Benz | Renault | Hyundai | Audi | BMW | Toyota | Porsche | Ferrari | Maserati | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Například montáž interiéru se tak u Mercedesu bez lidské práce neobejde. Těch individuálních doplňků a kombinací je tolik, že by si s tím roboti zkrátka nevěděli rady. Mercedes proto nadále věří, že je lidská ruka pro takovou práci lepší. Je flexibilnější, umí se přizpůsobit měnícím podmínkám a dokáže sama vyřešit drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozřejmě hledá i nové cesty, jak například „polidštit“ montážní roboty. Cílem je vytvořit stroj, který nebude muset pracovat za ochrannou klecí, ale bude fungovat v součinnosti s člověkem přímo na výrobní lince.

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2005
Stav: 282 251 km
Cena: 110 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků