Mercedes zaměstná více lidí na linkách místo robotů. Chce vyšší kvalitu

Různé kombinace individuálních doplňků nevyhovují montážním robotům. Místo nich tak musí nastoupit lidská síla.

Robot je skvělý vynález. Nezaspí do práce, není na nemocenské, nepřijde do zaměstnání opilý, nejde na mateřskou, nepotřebuje dvanáctkrát během pracovní doby na záchod či kouřit a nestávkuje. Automatizace má při sériové výrobě aut nezastupitelné místo, jenže všechno má své hranice. Ty teď objevil Mercedes.

Testy | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Sedany

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Německá automobilka se rozhodla na některých úsecích naopak nahradit roboty lidskou pracovní silou. Důvod je poměrně prostý. Nová generace aut nabízí tak obrovské množství individuálních doplňků, že s tím roboti nestačí držet krok. Spolehlivější je takové doplňky montovat ručně.

Roboti se totiž neradi adaptují. Nejefektivněji podle Mercedesu pracují, když se nemusí „učit“ nové úkony. Robot pracuje nejspolehlivěji v momentě, kdy ho necháte dělat jednu a tu samou věc neustále pořád dokola. Jenže dnes sotva přijedou na výrobní lince za sebou dvě stejná auta.

Tajné | Zajímavosti | Ford | Byznys | Volkswagen | BMW | Mercedes-Benz | Audi | Hyundai | Renault | Toyota | Porsche | Ferrari | Maserati | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Například montáž interiéru se tak u Mercedesu bez lidské práce neobejde. Těch individuálních doplňků a kombinací je tolik, že by si s tím roboti zkrátka nevěděli rady. Mercedes proto nadále věří, že je lidská ruka pro takovou práci lepší. Je flexibilnější, umí se přizpůsobit měnícím podmínkám a dokáže sama vyřešit drobné problémy.

Automobilka Mercedes-Benz samozřejmě hledá i nové cesty, jak například „polidštit“ montážní roboty. Cílem je vytvořit stroj, který nebude muset pracovat za ochrannou klecí, ale bude fungovat v součinnosti s člověkem přímo na výrobní lince.

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 160 929 km
Cena: 185 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků