Mercedes zahájil produkci nové třídy S. Do výroby investoval miliardu eur

Na trh přichází nová vlajková loď automobilky Mercedes-Benz. Po velkolepém odhalení nastal čas k zahájení produkce, což se stalo přesně 12. června (tedy včera) ve fabrice Sindelfingen, odkud vyjel první exemplář určený pro zákazníky.

Video | Design | Premiéry | Mercedes-Benz

Nový Mercedes-Benz třídy S hodlá být nejlepším autem na světě

Mercedes si dal na nové generaci hodně záležet. Podle dosavadních informací půjde o precizní a luxusní automobil, který si zájemci mohou vybrat v jedné z mnoha variant. Luxusní výsledek si ovšem vyžádal patřičné investice. Německá značka ve své tiskové zprávě uvádí, že zahájení výroby znamenalo investici jedné miliardy eur, přičemž pouze karosárna spolkla cca 350 milionů.

Nová generace třídy S má velké ambice. Řečeno stručně a jednoduše, podle Mercedesu půjde o nejlepší automobil na světě. Na autě tak například nenajdete žádnou žárovku, ale téměř 500 diod, za zmínku stojí také systém rozpoznávající nerovnosti na silnici nebo airbag uložený v bezpečnostním pásu. Česká základní cena těsně překračuje dva miliony Kč. 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků