Mercedes v Německu už nesmí prodávat kabriolety se systémem Airscarf

Automobilka Mercedes-Benz prohrála dlouhotrvající soudní spor ohledně patentu na systém přivádějící teplý vzduch na krk a záda cestujících v kabrioletu. Mercedes ho pojmenovává jako Airscarf, ale v domácím Německu si ho už z rozhodnutí soudu nikdo v Mercedesu nekoupí.

Soud nejen, že zakázal Mercedesu v Německu kabriolety s tímto systémem prodávat, ale automobilka bude zřejmě muset za každý prodaný kus vyplatit odškodné majiteli patentu. Dvě třetiny kabrioletů značky Mercedes na německém trhu ale Airscarf mají.

Sportovní auta | Kabriolety | Premiéry | Mercedes-Benz

Nový roadster Mercedes-Benz SLC je tady. Už nemá osmiválec

Zpráva, kterou přinesly stránky Automotive News, však neuvádí, kdo je držitelem patentu na komfortní doplněk. Každopádně se to prozatím týká pouze sousedního Německa a nemáme informace o tom, že by se patent vztahoval i na jiné země.

Pro Mercedes je tady však aspoň jedna dobrá zpráva. Patent vyprší 25. prosince letošního roku. Podle všeho bude automobilka moci po tomto datu znovu kabriolety se systémem Airscarf prodávat i na německém trhu.

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků