Mercedes uvádí dva nové čtyřválce pro třídu E

Představitelé stříbrné hvězdy ze Stuttgartu nedávno avizovali, že na podzim se do nabídky agregátů přidají dvě nové pohonné jednotky a budou, jak jinak, ze stále protěžovanější řady BlueEfficiency. V praxi a pro běžného uživatele to neznamená takřka nic jiného, než to, že agregáty se budou vyznačovat nižší spotřebou, snad ne jen papírovou.

Prvním a zároveň slabším z nováčků bude 2,2 litrový čtyřválec s označením E200 CDI a výkonem 100 kW/136 koní. Zatímco svou 10,2 sekund dlouhou akcelerací z nuly na stovku nebude patřit právě mezi špičku, potěší vás alespoň průměrná kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km.

Druhou z novinek je zážehový 1,8 litrový čtyřválec s označením E200 CGI nabízející výkon 136 kW/185 koní. Při použití standardně dodávané šestistupňové manuální převodovce zasprintuje toto „éčko“ z nuly na 100 km/h za citelných 8 a půl sekund a ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví na 232 km/h. Na 100 km si pak E200 CGI vezme v průměru 7,2 litrů benzínu.
Jak jsme již naznačili v úvodu, oba agregáty se veřejnosti představí v září ve Frankfurtu a krátce poté se dostanou do prodejů. Základní cena za vůz s novým dieselem bude v Německu 38 730 eur a E200 CGI vás v základu vyjde na 39 500 eur.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků