Mercedes ukazuje autobus budoucnosti, dokáže jezdit úplně sám

Směr, kterým se ubírají automobily, je naprosto zřetelný. Řidičům se snaží v co možná největší míře usnadnit cestování různými asistenty, které by měly v budoucnu vyvrcholit zcela autonomní jízdou. A stejný scénář nás podle Mercedesu čeká i v hromadné dopravě.

Život řidiče | Bezpečnost | Technika | Volvo | Příslušenství

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Aby ukázal, jak daleko je s vývojem technologií, vzal svůj koncept autobusu do Amsterodamu, kde se nachází nejdelší autobusový tranzit v Evropě. Na dvacetikilometrovém úseku dokázal autobus respektovat semafory, zastavit před nenadálými překážkami, projíždět tunely a samozřejmě také otevírat a zavírat dveře v zastávkách. Pro jistotu seděl za volantem řidič, ale v zásadě již nebyl vůbec potřeba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes usilovně pracuje na sériové verzi autonomního autobusu, která by se ve vyhrazených pruzích dokázala pohybovat bez řidiče z masa a kostí

Koncept totiž disponuje hned dvěma různými radary, které spolupracují se systémem GPS a kamerami. Zároveň je vybaven bezdrátovou technologií Wi-Fi, díky které může komunikovat se semafory, takže svoji rychlost řídí tak, aby byla celá jízda nejen plynulá, ale také efektivní.

Daimler usilovně pracuje na sériové verzi autobusu, která bude moci samostatně jezdit ve vyhrazených pruzích. Pořád sice bude vybavena sedačkou a volantem, ale to jen pro případ, že bude nutné autobus přemístit někam, kde není možné spoléhat se na autonomní řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků