Mercedes ukazuje autobus budoucnosti, dokáže jezdit úplně sám

Směr, kterým se ubírají automobily, je naprosto zřetelný. Řidičům se snaží v co možná největší míře usnadnit cestování různými asistenty, které by měly v budoucnu vyvrcholit zcela autonomní jízdou. A stejný scénář nás podle Mercedesu čeká i v hromadné dopravě.

Život řidiče | Bezpečnost | Technika | Příslušenství | Volvo

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Aby ukázal, jak daleko je s vývojem technologií, vzal svůj koncept autobusu do Amsterodamu, kde se nachází nejdelší autobusový tranzit v Evropě. Na dvacetikilometrovém úseku dokázal autobus respektovat semafory, zastavit před nenadálými překážkami, projíždět tunely a samozřejmě také otevírat a zavírat dveře v zastávkách. Pro jistotu seděl za volantem řidič, ale v zásadě již nebyl vůbec potřeba.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes usilovně pracuje na sériové verzi autonomního autobusu, která by se ve vyhrazených pruzích dokázala pohybovat bez řidiče z masa a kostí

Koncept totiž disponuje hned dvěma různými radary, které spolupracují se systémem GPS a kamerami. Zároveň je vybaven bezdrátovou technologií Wi-Fi, díky které může komunikovat se semafory, takže svoji rychlost řídí tak, aby byla celá jízda nejen plynulá, ale také efektivní.

Daimler usilovně pracuje na sériové verzi autobusu, která bude moci samostatně jezdit ve vyhrazených pruzích. Pořád sice bude vybavena sedačkou a volantem, ale to jen pro případ, že bude nutné autobus přemístit někam, kde není možné spoléhat se na autonomní řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků